Policajti nezastavujú linkové autobusy ani autobusy MHD. Mám v nich najazdené dosť, dokonca aj na ostro sledovaných cestách. Policajti beusáka jednoducho nezastavia. Aj v hornosúčanskom prípade musel na vodiča niekto (cestujúci?) žalovať.Ako taký šrac som rád stál na predných schodoch autobusu - videl som, ako šofér vesluje rýchlostnou pákou, ako objíma ten veľký volant v chlapskom objatí. A videl som na tachometer. Vždy ma hnevalo, keď nefungoval. Vravel som si - buď je pokazený alebo ujo šofér zabudol otočiť kľúčikom nad ciferníkom. Neskôr som sa dozvedel, že ten kľúčik slúži na ovládanie tachografu - zariadenia na zaznamnávanie parametrov jazdy v čase. A že keď sa vypne tachograf, nikto sa nedozvie, ako rýchlo a ako presne ten autobus išiel.Neskôr, v 90. rokoch už tachometre fungovali. Díval som sa na ne z predného sedadla - mal som rád prehľad. Podľa techometra vytiahne stará Karosa aj vyše 100 km/h. Na ostro sledovanej ceste, nie diaľnici. Aj keď policajti merali, vodiči autobusárov sa nenamáhali aspoň pri radarových favoritoch a golfoch spomaliť. Načo, veď policajti autobusárov nezastavujú.Netuším, prečo policajti autobusy nezastavujú. Boja sa hnevu ľudí, ktorí ráno cestujú za prácou? Alebo majú strach z tých, ktorí sa večer vracajú domov? Šoféri autobusov sú rutinéri. Obdivujem ich vodičské schopnosti, mnohé reflexy majú lepšie vyvinuté ako Alonso. To však neznamená, že s tromi promile v krvi sa z nich nestávajú neriadené ľudské torpéda.
Policajti, autobusy a kontroly
Kdesi v Hornej Súči zastavili policajti linkový autobus so šiestimi cestujúcimi. Šoférovi dali fúkať. Nafúkal - 2,7 promile. Už si nezajazdí, piť možno bude ešte viac. Mňa však trápi iné.