To, že o scénu sa postarala nemenovaná škandinávska nábytkárska firma, sa mi zdalo byť v poriadku – nórskej hre s nórskymi postavami to dalo nádych autentickosti. Po čase mi to ale začalo klať oči. Ten čas nastal, keď sa ale v rukách hercov objavili nápoje od jednej nemenovanej nadnárodnej firmy. Vtedy mi naozaj začal prekážať aj nábytok zo Škandinávie. Tie nápoje totiž postavili na stôl, aby ich každý videl, hoci sa to nijako nedalo funkčne vysvetliť.Z toho mi vyplýva:1. niekto vybavil sponzoring2. niekto vybavil sponzoring, ale vedenie divala o tom neviea najmä, nevedia to robiť.Product placemnt je v kinematografii bežný jav. Je predsa rozdiel, na akých autách sa naháňajú dobrí a na akých zlí hrdinovia. Správny filmový novinár vezme do rúk iba počítač s jablkom v logu, správny tajný agent telefonuje len nokom alebo motorkou. James Bond pije iba jednu značku vermútu. Vždy si však tieto rekvizity zahrajú.Nápoje predstavení Chvála bláznovstva alebo Elling a Kjell Bjarne boli navyše a pritiahli nechcenú pozornosť aj na nábytok.Ingvar Ambjornsen, Axel Hellstenius, Petter NassChvála bláznovstva alebo Elling a Kjell BjarneMalá scéna SNDPreklad: Peter KerlikRéžia: Lubomír VajdickaDramaturgia: Peter PavlacScéna: Jozef CillerKostýmy: Milan Corba Hudba: Peter Mankovecký a. h.Elling: Marián GeišbergKjell: Ján Kroner, Frank: Tomáš Maštalír, Gunn: Viera Topinková, Reidun: Gabriela Dzuríková, Servírka: Milena Minichová
Odfláknutý product placement na Malej scéne
Minulý týždeň sme boli s manželkou v divale – v Malej scéne SND. Príjemné predstvenie, nórska komédia Chvála bláznovstva alebo Elling a Kjell Bjarne. Vcelku dobre odohrané, pekne vypointované. Až na to, že v ňom bolo veľa reklamy.