Markíza v novom šate vs. Bača ako moderátor bez kajaku

Nebolo to ani tak dávno, čo spravodajstvo televízie Markízy zmenilo svoj imidž. Hlavné správy majú pozadie ako BBC World spred pár desiatok rokov, až na to, že BBC World je spravodajský kanál a rozšírili svoje časové okupovanie primetimu na 50 minút a spoločne so športovými novinami pozliepali (a to myslím doslova) hodinový maratón utrpenia. Keď som už spomenul športové noviny, televízia JOJ so svojim bačom je naozaj unikát. Myslím, že pri bačovi sa ešte zastavím na slovíčko.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Markíza sa po rozhodnutí investovať úsilie a náklady do jej zaručenej zlatej bane (Televíznych novín) samozrejme neprerátala a pekne ich rozdelila na dve časti, aby neprišla o slušný balík peňazí z reklamy,
ktorý predtým prinášala reklama pred Reflexom. No formálne záležitosti nechajme bokom.
Poďme na obsahovú stránku veci.
Otázka: "Ak chceme vyplniť takmer 90 minút spravodajstva denne, ako to urobiť, aby sme divákov neunudili k smrti?"
Zatiaľ na túto otázku ešte Markíza nenašla odpoveď.
V Televíznych novinách je cítiť snahu posunúť spravodajstvo bulvárnym smerom, pretože je to jediný možný spôsob ako urobiť z malej témy veľkú. A povedzme si, čo iné sa dá robiť v tomto prípade? Slovensko nemá dostatok atraktívnych tém, aby zapĺňalo túto celú škálu. Pravdou ostáva, že Markíza sa pripravila na tento problém pilne. Nakúpila zariadenie, ktoré umožňuje v podstate z každej dediny na Slovensku odvysielať príspevok "LIVE" a posilnila svoje rady regionálnych reportérov, ale aj tak tu máme problém. Divák po treťom nezáživnom regionálnom príspevku radšej prepne na šumenie a boj čiernych mravcov proti bielym. Čísla však stále jasne ukazujú, kto je pánom na spravodajskom mediálnom nebi. Markíza pritiahne stále okolo 1 300 000 divákov, "JOJka" takmer pol milióna a úbohá naša verejnoprávna, životom a časom skúšaná STV je rada, že má tých svojich 250 000. Niekedy sa jednoducho nemôžem premôcť a smejem sa na úbohosti a patetickosti príspevkov, ktoré musí Markíza na vyplnenie svojho času vložiť do svojho vysielania. Čerstvý príklad je, ako chudákom Bratislavčanom vadia kamene na cestách a aké hrozné škody im spôsobujú. Ovšem nikde inde na Slovensku s tým nemajú ľudia problém a je to naozaj téma, ktorú potrebuje divák počuť v hlavných správach. Nevadí.

Ale aspoň športové noviny si držia svoj stály kredit. Čo sa nedá povedať o konkurenčnej televízii JOJ, ktorá si s radosťou prijala do svojich radov kajakára, tanečníka a predovšetkým NIE moderátora Juraja baču.

Možno sa pýtate prečo je bača napísaný s malým začiatočným písmenom. Vysvetlenie je jednoduché - on by sa totiž so svojou rečovou kultúrou viac hodil zháňať hore brehom - dolu brehom ovečky, ako prinášať aktuálne športové spravodajstvo spôsobom takým, že keď sa na to človek pozerá, môže mať iba dva stavy. Jeden má, keď je v dobrej nálade a vtedy sa rehoce z jeho jednoslovných a polovetných vstupov typu: "Hantuchová vyhrala!", v tejto vete totiž nie je čo "domrviť". Ale možno nemáte práve dobrý deň a keď sa pozriete na tú tvár a ružovučkú košieľku, ako tam spojí pred kamerami a myslí na svoj kajak, resp. kajakom, tak máte chuť vyhodiť "telku" von oknom a zbehnúť dolu a ešte ju preventívne domlátiť, aby z nej neostal ani prach po tomto výsmechu všetkým ozajstným moderátorom. To bola však iba taká malá odbočka. 

Ján Hološ

Ján Hološ

Bloger 
  • Počet článkov:  99
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSomething like a PoetrySestrička MirušaSúkromnéVerejné

Prémioví blogeri

INESS

INESS

108 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

317 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu