Nechcem tu teraz rozpisovať informácie a čísla o projekte a tiež viem že o tejto téme sa už popísalo nespočet článkov. Vezmem to z pohľadu obyčajného obyvateľa Petržalky. Bavíme sa tu totiž o projekte, ktorého sa nedočkajú ešte ani naši vnuci, ako trefne poznamenala pani Černá. Na začiatku toho všetkého bola diskusia, či stále sa rozvíjajúce mestské sídlisko potrebuje nosný dopravný systém, ktorý by ľudí dokázal dopraviť v čo možno najkratšom čase z Petržalky do mesta. Určité pokusy tu boli už predtým, dokonca máme v Petržalke aj základy depa metra, no nakoniec zostalo len pri tých základoch..
V apríli 2007 podpísali Železnice SR, mesto Bratislava a MDPaT prvý konkrétnejší návrh, ako by to mohlo z hľadiska železničnej infraštruktúry vyzerať. Nehovorí sa tu už o metre, ale o električke, nehovorí sa o zapustenom variante, ale o polozapustenom. Dôvod je prozaický – financie. Stavať v súčasnej dobe zapustený variant električky je tak nákladné, že je to nerealizovateľné. No doslova som zostal v nemom úžaste, keď som čítal návrh vybudovať tunel popod Dunaj až k ŽST Filiálka. To si tí ľudia v období ekonomickej nestability myslia, že sa vážne začne niečo stavať? A koľko financií už na projekt odišlo? Nechcem vedieť..
Na zasadaní tiež odznelo, že prvú časť trate od Šafárikovho námestia až po Bosákovú ulicu v Petržalke má vybudovať mesto. Je reálne, aby uvoľnilo mesto Bratislava z rozpočtu, z ktorého ide každým rokom menej peňazí na dopravu, sumu na výstavbu? Podľa mňa určite nie, a ak hej, tak tie peniaze budú tiecť do stratena, ako vlastne všetky čo sa doteraz „preinvestovali“. Neviem, nemôžem si pomôcť, no keď sme už takýto systém nevybudovali doteraz, nemalo by väčší význam sústrediť sa na budovanie parkovísk, rozširovania zelene a podporovania verejnej dopravy v súčasnej podobe? Petržalka potrebuje riešenie v dohľadnej dobe, nie také, o ktorom sa bude stále ešte len uvažovať aj generácie po nás..
Niektorých teraz možno prekvapím, no som spokojným užívateľom mestskej hromadnej dopravy. Už nejaký ten rok chodím do školy, práce a vlastne kdekoľvek autobusom. A všímam si zmeny. Postupná obnova vozového parku, projekty zamerané na čistotu v prostriedkoch , alebo projekt nočnej dopravy. Dnes za všetkým treba hľadať financie, tak nečakám že aj vozidlá budú nové po sto kusoch, ale určitý progres tu podľa mňa je. Nemám nasadené ružové okuliare, viem že aj obstarávanie nových autobusov a duobusov sa dalo robiť transparentnejšie, ide mi o výsledok. Vozíme sa v nových prostriedkoch, zatiaľ čo o koľajniciach a električke sa bude ešte roky len rozprávať...