Racionalizácia petržalských liniek MHD

Od 1.augusta Bratislavčania cestujú hromadnou dopravou drahšie. Čo ale vyvolalo ostrejšie vášne ako tento krok bol fakt, že ruka v ruke sa so zdražením začalo uvažovať o rušení či racionalizácii spojov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Som pravidelným cestujúcim, bývam v Petržalke, preto sa moja úvaha bude týkať spojov z/do Petržalky. Zvyšovanie cestovného som dokázal pochopiť. Stúpajúce náklady na pohonné hmoty, elektrickú energiu či zvýšenie spotreby nových autobusov sa museli prejaviť na cene cestovného. Tiež musím otvorene povedať, že som pocítil skultúrnenie cestovania autobusmi, nakoľko prebehla ich generačná výmena, teda aspoň na časti z nich. Nezažil som situáciu, že by som sa vyslovene tlačil, čakal nekonečne dlho na spoj, alebo zažil nepríjemnú udalosť. Z tohto pohľadu musím vysloviť spokojnosť. Iste, necestujeme rajskou záhradou, ale musím vyjadriť spokojnosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcel by som však prispieť do diskusie ohľadne rušenia či racionalizácie spojov. Hneď na začiatku uvediem jednu vec - nie som za to, aby sa linky vzájomne kopírovali viac ako je únosné. Pri rozumnom intervale jednotlivých liniek to považujem za plytvanie. Taktiež som zásadne proti tomu, aby autobusy stáli každých 100 metrov na zastávke. Chvalabohu, takých príkladov v Petržalke nie je mnoho. Za ideálny príklad považujem zastávky Svätoplukova - Páričkova. Človek keď nestihne autobus na jednej zastávke, zdatnejší prebehne bez problémov na nasledujúcu....

Zmena, ktorá sa už udiala, je skrátenie trasy linky 96 a zmena obsluhy linky 94 z celodennej na špičkovú. Oba kroky akceptujem a zdajú sa mi rozumné. Linka 96 totiž až po Ekonomickú univerzitu kopírovala trasu linky 68, pričom ak zachováme alebo znížime interval na linke 68, ľudia bez problémov prejdú časť trasy na L68 a prestúpia na moste Apollo ďalej na L96. Taktiež, linka 94 prakticky 90 percent svojej trasy kopíruje L93, ktorá pri rozumnom nízkom intervale dokáže v sedle obsluhu zvládnuť, v špičke sa k nej pridá spomínaná L94. Takto by som to ponechal aj po skončení prázdnin.

SkryťVypnúť reklamu

Môj návrh :

Na L95 zrušiť zastávky Strečnianska a Topoľčianska. Terajší interval ponechať.

Na L68 zrušiť zastávky Bulíkova a Prístavná, zmeniť interval v sedle z 12 na max 10 min.

Na L93 zrušiť zastávky VŠ Manažmentu a Rusovská cesta.

Na L94 ponechať aj po skončení prázdnin grafikon v terajšej podobe.

Spolu s nezmenenými linkami 83 a 98 a podporou linky 99 zostane podľa mňa obslužnosť zachovaná. Špecifickým prípadom je L84. Tu by som skúsil ísť do rizika a zmenil by som výpravu len na špičku.

Nešťastným riešením je podľa mňa trasa linky 88, ktorej by som pozmenil trasu medzi zastávkami Jungmanova a mostom Apollo. Pribudla by zastávka Farského, skrátila by sa trasa o zachádzanie cez Bulíkovu a univerzitu. Znížil by sa interval, skrátila trasa na jednotlivé konečné zastávky.

Daniel Horecký

Daniel Horecký

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jedno osobné stretnutie povie o človeku tisíckrát viac ako tisíc ním napísaných slov. Zoznam autorových rubrík:  DopravaŠportPolitikaEkonomikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

319 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu