Elektronická komunikácia s úradmi.

Je čas, keď mnohí podnikatelia – fyzické aj právnické osoby – splnili svoju povinnosť a odovzdali daňové priznanie za rok 2018. Verím tomu, že nemali žiadne problémy s elektronickou komunikáciou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Je čas, keď mnohí podnikatelia – fyzické aj právnické osoby – splnili svoju povinnosť a odovzdali daňové priznanie za rok 2018. Verím tomu, že nemali žiadne problémy s elektronickou komunikáciou. No pravdou je, že elektronické pripojenie bývalo veľmi často znemožnené z dôvodu odstávky serveru finančnej správy.

Elektronická komunikácia má byť zo svojej podstaty krokom k uľahčeniu „vybavovačiek“ a zníženiu administratívnej záťaže. No realita nám ukazuje, že to tak úplne nie je. Mnohí z nás potrebujú po splnení svojej daňovej povinnosti potvrdenie z Finančnej správy SR o oficiálnych výsledkoch svojho hospodárenia pre rôzne účely napr. pre banku a iné. Elektronická komunikácia by nám to mala zjednodušiť, aby sme pre takéto dokumenty nemuseli chodiť na daňový úrad osobne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No nie je to tak. Pred tým, než bola spustená povinná elektronická komunikácia, bolo potrebné vytlačiť si potrebné dokumenty a navštíviť miestne príslušný daňový úrad, kde zodpovedný pracovník dokumenty potvrdil. Dnes musíte najprv odoslať žiadosť elektronicky a označiť spôsob doručenia Vami požadovaného potvrdenia. V prípade, že Vám to aj zašlú elektronicky či poštou, prichádza problém so zaplatením správneho poplatku. Väčšinou ho žiadajú zaplatiť na pošte alebo v termináli na konkrétnom daňovom úrade. O možnosti zaplatenia správneho poplatku prostredníctvom bezhotovostnej platby ma nikto neinformoval, ani mi tú možnosť neponúkol. 

SkryťVypnúť reklamu

Preto samotný fakt, že máme elektronickú komunikáciu ešte neznamená, že sa administratívna záťaž znížila. Ešte stále je totiž potrebná osobná návšteva úradu či pošty aj napriek tomu, že časť procesu prebieha elektronicky. Do naozaj zjednodušenia a odstránenia zbytočných procesov pri elektronickej komunikácii s úradmi je stále ešte veľa práce.

Roman Hrnčírik

Roman Hrnčírik

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vysokú školu báňskú v Ostrave som absolvoval roku 1992. Vyštudoval som odbor Ekonomika a riadenie baníctva. Moja profesná kariéra začala v odbore, ktorý som vyštudoval. Pracoval som v spoločnosti Baňa Záhorie, a.s. ako finančný referent. Neskôr som odišiel z baníctva a pracoval som ako ekonomický, resp. finančný riaditeľ v rôznych spoločnostiach. V roku 2006 som sa opäť vrátil do baníctva. Stal som sa generálnym riaditeľom spoločnosti Baňa Čáry, a.s. V tejto spoločnosti som pôsobil až do roku 2016, kedy prišlo k zmene majiteľa (akcionára). Počas svojho pôsobenia v baníctve som spolupracoval v skupinách pri MH SR na vytváraní strategických dokumentov SR: Energetická politika SR, Stratégia energetickej bezpečnosti SR, Surovinová politika SR. Bol som členom skupiny prevádzkovateľov prvkov kritickej infraštruktúry za sektor energetika a priemysel. Od roku 2017 pôsobím v súkromnom sektore v oblasti ekonomického poradenstva a obchodu. V rokoch 2006-2018 som bol poslancom mestského zastupiteľstva Holíč a člen mestskej rady. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

SkryťZatvoriť reklamu