Rád by som sa opýtal: Ak ste predajca, urobíte vždy všetko preto, aby bol zákazník spokojný? Dokážete uspokojiť jeho potreby bez toho, aby ste bol k tomu ako predajca vyzvaný? A čo ak ste zákazník? Mali ste vždy dobrý pocit pri predajcovi, ktorý vás obsluhoval? Ak ste mali voči predaju námietku dokázal ju predajca správne zodpovedať? Ľudia radi nakupujú, ale sú neradi, ak sa im predáva!
Keďže tento článok by som rád venoval hlavne predajcom, budú moje slová mierené prevažne k nim. Ak ste začínajúci predajca budú moje slová pre vás možno aj inšpiratívne a ak máte predaj už dávno v krvi a ste ostrieľaný predajca, moje slová budete možno brať ako sebakontrolu, lebo je možné, že už pracujete rutinným spôsobom a v takom prípade takmer vždy hrozí, že zabudnete na pár vecí, ktoré vám môžu úspešný predaj ohroziť či dokonca znemožniť. Každý máme svoje životy prepletené situáciami, ktoré nás vyvádzajú z miery a je iba na nás ako veľmi sa nimi necháme rozhádzať.
Videl som už mnoho situácii, keď predavačka priam štekala po zákazníkovi,videl a počul som, ako na miesto slová prosím, želáte si? s pohŕdavým tónom zavalila že: čo? Je to otrasné a pravdivé, pričom väčšina ľudí takéto správanie priamo na mieste nerieši a sťažuje sa až doma, čo je už ale neskoro. Predajcovia s nami prichádzajú do styku so železnou pravidelnosťou každý deň. Bol by som veľmi rád, keby sa týmto článkom uvedomil každý predajca, ktorý má problém cítiť so zákazníkom, lebo práve na tom stojí celý proces predaja. Samozrejme neplatí to pre predajcov, ktorí si ctia pravidlá predaja a zákazníka berú ako niekoho komu treba pomôcť.
Tajomstvo úspešných predajcov odhalené!
Áno máte pravdu, je to Záujem.
Iba vtedy budete úspešný a vážený predajca, keď budete mať úprimný záujem o zákazníkove potreby a túžby. Keď mu nebudete na silu núkať tovar, ktorý sa mu evidentne nepáči. Úspešný predajca sa veľa pýta, aby sa veľa dozvedel. Je potrebné, aby zákazník videl záujem oňho ako o človeka. Musíte zistiť jeho túžby, potreby, obavy a skryté obavy...mnohokrát sa to dozviete len pri aktívnom počúvaní. Najdôležitejší faktor pri predaji je mať záujem. Nič viac a nič menej. Ostatné aspekty predaja sú už len doplnkové činnosti, ktoré vám predaj pomôžu uskutočniť a správne uzatvoriť celý proces, ktorý by mal končiť spokojnosťou zo strany zákazníka, či už nejaký tovar od vás kúpil, alebo nie.
Mnohokrát ide iba o radu, pomoc pri riešení nejakého problému či len vyliatie si svojich pocitov a názorov. Vždy musíte zachovať svoju tvár, ktorú ako predajca máte v pamäti každého zákazníka a keď len raz stratíte jeho dôveru, získať späť ju bude ohromne ťažké a možno aj nemožné. Pri predaji hrá hlavnú úlohu emócia, empatia, úprimnosť, ochota pomáhať...ak toto predajca nemá, jeho efektivita značne klesá a to ani nevravím že pri predajcoch, ktorí sa živia priamym predajom je takmer nulová.
V tom je obrovský rozdiel medzi predajcami pracujúcimi pre niekoho a medzi predajcami pracujúcimi sami na seba. Je to samozrejme pochopiteľné...No skúste sa prosím zamyslieť, že by predsa bolo lepšie mať k zákazníkom úctu a mať s nimi vzťah, ktorý bude prospešný obom stranám, v prípade že ste zamestnanec tak trom stranám, ale nevadí, práve naopak. Ak bude totiž spokojný zamestnávateľ, budete spokojný aj vy ako predajca.
Ďakujem že ste mi venovali svoj drahocenný čas. Naozaj si to veľmi vážim.
Buďte zdraví a majte sa úžasne.