Veľký holandský cyklo trip III.

Včera poobede sme premokli do nitky. Všetko je mokré. Všetko je vlhké ... a smradľavé!

Deň 4.:

Ráno svieti slniečko. Aspoň máme šancu ako tak obschnúť. Začíname smrdkať ako bezdomovci.

Vraciame sa do Bredy. Musíme pohľadať nejaký cykloshop. Pri tomto tempe sa Dušanovi pomaly minú duše. Čo deň, to defekt. Obchod pre cyklistov sme našli neuveriteľne rýchlo. Prečo by aj nie, veď teraz nehľadáme kemp. Ibaže. Obchod býva v pondelky zatvorený. Musíme skúsiť inde. Breda je celkom veľké mesto. Trvá asi dve hodiny než sa dostaneme von. Ideme smerom na Etten – Lour. Objavujeme, že v Brede predsa len jeden kemp je. V blízkosti IKEA. Na druhom konci mesta, než sme sa motali včera. Ak niekedy budete v Brede hľadať kemp, držte sa smeroviek na IKEA.

Popri diaľnici a proti vetru nám to do asi 10 km vzdialeného Etten - Lour trvá takmer hodinu. Milé malé mestečko. Zastavujeme sa pohľadať tu obchod pre cyklistov. Tentokrát sme úspešní.

Nachádzame pekárničku, kde si kupujeme, mňam, pečivo. Obedujeme na lavičke na námestí.

Smerujeme ďalej na Hoeven a Ouden Bosch,  kde je Basiliek van de Aghata en Barbara, ktorá je kópiou rímskeho chrámu svätého Petra.

Pokračujeme cez Oud Gastel, popri Stampersgate, cez Fijnaart, HeijningenHolwijk do prístavného mesta Willemstadt. Mestečko dal vybudovať William Oranžský. Nesie po ňom meno. Je to prístavné mestečko ako z anglických romantických filmov. Rosamunde Pillcherová by sa šťastím zbláznila.

Je tu veterný mlyn, ktorý je pustený a robí strašidelný lomoz. A tiež obrovská marína.

Cez prístav a cez most prichádzame do provincie Zuid Holland. Fučí ako besné. Cesta cez most nemá koniec. V Numansdorpe je golfové ihrisko. Ako môžu hrať golf, keď tu tak fučí? Malebnou cestičkou pomedzi vysoké topole a poliami plnými kravičiek prechádzame cez Schwing, StrijensasSchenkeldijk do Mookhoek .

Cestou máme menšiu kolíziu. Odniesli si to Luciine koleno a nohavice. Pred ´s Gravendeel objavujeme rodinný kemp. Vlastne zasa sa musíme trocha vrátiť, ale nie je to nijak fatálne. Začína to byť pravidlom. Večerná orientačná hra: Nájdi kemp. Ak sa nám aj cez deň darí, večer zaručene zablúdime. Ale aspoň je radosť, keď ho nájdeme, o to väčšia.

Deň 5.:

Víta nás slnečné ráno v ´s Gravendeel. V kempe je kopec detí a dve úžasné drevené vyzerávané maringotky ako vystrihnuté zo seriálu Cirkus Humberto.

Pôvodne plánovaná trasa viedla cez Masdaam, lebo odtiaľ pochádza syr, a potom priamo do Rotterdamu. Je to okolo 30 km.

Volíme trocha inú trasu a vyberáme sa na Dordrecht.

Je tu gotický Grote Kerk. Vlastne, holanďania majú v každom meste nejaký ten Grote Kerk. Prechádzame cez prístav a nádhernú modernú obytnú štvrť smerom na Wijngaarden. Táto oblasť je známa veľkým množstvom veterných mlynov. Robíme si teda obchádzku cez Hofwegen, Graafsom, Bodwijk, Lekkekerk a Nieuw Lekkerkerk. Dnešný deň sa nesie v znamení agroturistiky .V snahe získať čo najlepšiu fotku mám konflikt so psom. Našťastie, dohodli sme sa. Ja v pokoji odídem a už sem viac nepoleziem a on za to naoplátku nebude skúšať ako chutí moje lýtko. Všetko jedno mi ale nebolo.

Pred Kinderdijkom sa zastavujeme v čínskej reštaurácii. Inú sme nenašli. Názvy v menu sú iba holandsky alebo čínsky. Nechávame si ho preložiť do angličtiny. Všetko dopoho, kým nám čínska časníčka neponúka „mít from dok“ "Dog?" Čašníčka sa po aziatsky milo usmieva a vehementne prikyvuje. "Yes dok, dok!" Pozeráme po sebe. V tom sa Lucia rozosmeje. "Áno, to mi už niekto hovoril ako vtip. To má byť mäso z kačky. Dak! Nie dok! Duck!" Komunikačné nedorozumenie je vysvetlené. Pobavili sme sa. Dušan si dáva doga s ananásom. Ostatní niečo iné. Jedlo priemerné, čínske pivo TsingTao výborné.

Do Kinderdijk je to odtiaľto asi 5 km. Táto oblasť je chránená UNESCO. Je tu 19 veterných mlynov pokope. Toto miesto fakt stojí za návštevu.

Je šialený protivietor takže sa dlho nezdržiavame a pokračujeme cez Bolnes na Rotterdam. Plánujeme spať v mestskom rotterdamskom kempe.

Absolvujeme tradičnú večernú orientačnú hru "nájdi kemp". Kemp je v hneď vedľa ZOO. Pýtajte sa na ZOO, keď ho budete hľadať. Mimochodom, fotbalový štadión Feyenooord je oooobrovský. A pekný. Mestský kemp Rotterdam.Pre stany je tu vyhradená divoko vyzerajúca blatistá lúčka plná povaľujúcej sa rozjuchanej mlade. Chatka! Aspoň nám trocha preschnú veci. Ako dobre sme zvolili sme docenili počas obrovskej nočnej búrky.

Bohdana Hübnerová

...marťan vysadený omylom na Zemi, ale už som si zvykla. Zoznam autorových rubrík:  Cesty tam a zasa späťČo oko videloObjektívne neobjektívne kritikA tak, rôzne