Boli sme v Danish Design Centre. A bola som úplnepresýtená dojmami, krásnom a tvarmi, pretože dizajn fakt môžem (dokoncanatoľko, že vlastním štátne osvedčenie o absolvovaní štúdia v tomto odbore)a z dizajnu úplne najviac ľúbim ten severský. A keď som spomedzi všetkých tých dojmov, krásna a tvarov vstúpila do bieleho tichéhopriestoru, bola som najprv zmätená a potom ... „uf ty kokso, tak toto jeale fakt ťažká haluz“. V istú chvíľu som mala pocit ako keby sa mirozjasnilo (viete, také to „blik“ v mozgu) a zároveň ma po tej hlave niektopraštil kládou.
Nemám rada antiglobalistické bla-bla-bláboly a ľudí, čozachraňujú svet veľkými rečami. Každý nech začne so zodpovednosťou u seba.Celá táto expozícia je taký pekný a milý spôsob ako sa zamyslieť nad tým, čoa ako konzumujeme. Je vtipná a má nadhľad. A zábavné na tomto projekte je to, že všetkyprodukty sú predajné.



Trocha category managementu:
FlowMarket ponúka priližne 40 druhov tovaru v 3 produktovýchkategóriách:
Individual flow: napr stress killers, symptom removers,detox, alebo lack of exercise killers
Collective flow: off liners, commercial free space,presence, tolerance...
a Environmental flow: clean tap water, pollutiondissolvers, 100% GMO products a iné




A trocha faktov:
Vedeli ste, že?
Väčšina ľudí strávi 90% svojho času vnútri budov.
Denne použijeme viac ako 12 miliárd kusov plastikovýchtašiek?
Každý deň zmizne zo zemského povrchu jeden rastlinný druh?

Celú svoju kariéru sa živím v retaili, robila sombranding, venujem sa problematike merchandisingu (komerčnej prezentácii tovaruv obchodných prevádzkach) a corporate identity. Napriek tomu, alebopráve preto, som tam na mieste umrela.
Koncept FlowMarketvznikol v roku 2004 bol ocenený dánskou národnou cenou za dizajn, neskôr ďalšímicenami. Expozícia bola inštalovaná vo viacerých krajinách a vďaka svojmuúspechu získala stálu inštaláciu v Dánskom centre dizajnu.
Túto výstavu sme objavili na našom minulotýždňovom výlete doKodane v Danish Design Centre na HCAndersen Boulevard 27. Vstupné do centra je 50 DKK a otvorené majú každýdeň.
(Flow – tok, prúd. Neprekladala som ani názvy produktov.Ťažko sa mi hľadali priliehavé slovenské ekvivalenty, mala som pocit, že týmstrácajú na autenticite. A možno je to dané tým, že sú to výrazy, ktorýmisme ich anglickej podobe v „globalizovanom komerčnom svete“ bombardovaní denno-denne. Akto niekoho rušilo, ospravedlňujem sa.)