Podľa ministra Slovensko zjavne nemá dobrých pedagógov. Vlastne podľa neho nemáme takmer žiadnych. Načo sú potom všelijaké organizácie patriace pod ministerstvo školstva? Pán minister, zrušte ich. Sú úplne zbytočné, pretože nevedia zosmoliť už pekných pár rokov ani jednu poriadnu učebnicu.
Pedagógov z praxe sa nemusíte pýtať. Oni sú tí „sprostí“(alebo nadmieru vynaliezaví?), ktorí odučia aj bez učebníc. Oni sú tí, ktorých je potrebné bičovať za všetko a vyhrážať sa im učiteľským poslaním a nie povolaním. Jednoducho, na ministerstve sedia samí srandisti. Najväčšia sranda je v tom, že keby tam nesedeli, tak radoví učitelia to ani nezbadajú.
Vážení učitelia, hanbím sa za to, čo s vami tento štát robí. Naozaj nie som učiteľ, ale moja polovička je. Verím, že máme dosť schopných pedagógov na napísanie učebníc. Predkladám pánovi ministrovi aj jeden návrh a to zadarmo. Pán minister, vyhláste ankety na školách, kde žiaci a študenti ohodnotia učiteľov a ich prácu. Potom tých najlepších z jednotlivých predmetov oslovte a dajte im pripraviť jednotlivé kapitoly. Niektorí z vás budú navrhovať, že kapitoly by neboli napísané jednotným štýlom. Možno. Možno by boli pestrejšie. Možno by z nich dalo dokonca aj učiť, keďže by ich robili pedagógovi a z praxe a nie nejakí didaktici, teoretici a pod. Možno by zaviedli do učiva poznatky z praxe a prioritné učivo. Možno by podľa nich neaktuálne a nepotrebné učivo vynechali. Možno by sme konečne išli s dobou. Možno by prispeli aj samotní študenti, pretože by boli v priamom kontakte s pedagógmi a mohli by sa podieľať na tvorbe kapitol.
Garantujem, že takýmto spôsobom by sa dali učebnice pripraviť podstatne skôr. Autori by dostali aspoň aké také všimné, trebárs 200 € za kapitolku a to by ešte MŠ ušetrilo. Škoda len, že na MŠ robia ľudia, čo rok vnikajú do problematiky a na jednotlivých postoch rozličných generálnych riaditeľov stoja amatéri, ktorí sa podobne ako minister dlhodobo oboznamujú s problematikou a ministrovi vôbec nevadí, že tam má ľudí, ktorých pokarhali za úmyselné nedodržiavanie a ignorovanie zákonov. Aj takto sa u nás vládne. Školstvo - kedysi pýcha, teraz hanba. Nie je to však hanba učiteľov. Je to hanba riadiacich orgánov. Že vraj hlas ľudu, hlas Boží. Zabudnite!