To, čo pán minister prezentuje, je len slabý odvar a nemal by sa báť ísť do hlbokých rezov. Že vraj súkromné školy? Ja som tiež súkromník a kto mi prispieva? Podobne aj súkromné školy majú hlavný cieľ- ponúkať službu s názvom vzdelanie. Ak chcú mať meno a aby rodičia platili vzdelávanie u nich a nie v štátnej inštitúcii, tak nech to dokážu svojou kvalitou. Všade inde to funguje. Aspoň to si prenesme z USA. Tam sú súkromné školy o prestíži. U nás sú o tom, koľko získajú od štátu.
Samozrejme negeneralizujem, ale je to podobne ako s produktmi. Výborné produkty sa chvália samé a človek si za kvalitu musí priplatiť.
To, že existujú stredné školy s päťdesiatimi študentmi, je na smiech. O vysokých už ani nevravím. Keď počet presiahol tridsiatku, prestal som to rátať. Je to na smiech. Kedysi stačili na zlepšenie kvality a zručností dvojročné nadstavby. Teraz aj posledný odkundes chce aspoň titul Bc. Nie, nepodceňujem to, ale skôr by sa to malo volať Bcd. - zo šarišského „bo co daľej?“ Tu už len pokračovanie skratky Ing. alias „i nadaľej glupy“.
Pomaly sa začínam hanbiť za svoj titul, keď vidím, ako sa rozdávajú. Že vraj vzdelanostná spoločnosť. Trt a dva orechy! Na techniky či poľnohospodárstvo alebo nedaj bože IT sa ľudia až tak nehrnú. Tam sa totiž treba učiť. A veď načo, titul dostanem aj na takých odboroch ako bezpečnostný manažment či sociálna práca. Tam sa stačí učiť aj hodinku pred skúškou, alebo ani to nie.
Čo by sa malo zaviesť? IQ testy, prijímačky a znížiť počet študentov na polovicu. Ak chceme kvalitu, tak nech tu naozaj aj tá kvalita je. Podporovať by sa mali prioritne technické školy. Počet pedagógov končiacich školy by sa mal odvíjať od jednotlivých populačných ročníkov. Lajdáci a arogantní študenti by sa mali okamžite vyhodiť zo škôl. Využívajú situáciu, že pre školu znamenajú peniaze. Vzorec je tu jednoduchý, vyšmariť a peniaze ponechať. Ak si bude chcieť dokončiť školu, nech si zaplatí. Štát mu možnosť dal. Ak niekto nemá na to, aby skončil strednú školu - nech. Mal by mu stačiť základný kurz správania sa v spoločnosti a ak mu potom dôjde, že naozaj je „škola základ života“, tak by mu štát dal druhú šancu.
Trochu režimu na úkor demokracie nezaškodí. Ani Komenský neodsudzoval telesné tresty. Tie akurát nepropagujem, ale ak niekedy učiteľ stratí nervy, asi by som ho ospravedlnil a ešte jedna vec. Ak sú študenti naozaj niekedy takí arogantní, že si natáčajú učiteľov a tie sprostosti čo robia na mobily, prečo by nemohli byť v triedach kamery a ukázať váženým rodičom, čo to doma vlastne majú?