
Pôvodná kresťanská komunita opúšťa pásmo Gazy a Západný breh. Populácia palestínskych kresťanov poklesla v súčasnosti pod dve percentá.
V Gaze kvôli násilnostiam zrušili polnočnú omšu.
V Gaze je len okolo 3000 veriacich, najmä grécko-ortodoxných, uprostred 1,4-miliónovej moslimskej populácie. .Betlehem Žiadne iné palestínske mesto nie je lepším ukazovateľom exodu kresťanov ako Betlehem, miesto narodenia Ježiša, píše izraelský denník Jerusalem Post.
Latinský patriarcha Jeruzalema, Michel Sabbah,inak tradičný kritik Izraela, nazýva Betlehem - miesto narodenia Ježišaako "mesto konflitku a smrti", narážajúc tak na izraelské bezpečnostnéopatrenia.
Jedna kresťanská publicistka zase napísala, žeak by Ježiš s Máriou išli v dnešnej dobe do Betlehema, nedostali by sitam pre bezpečnostné kontroly. Táto pisateľka akosi pozabudla, že obajasvätí rodičia boli Židia, a pre nich je vstup do Betlehema, ktorý Izraelodovzdal do palestínskej správy, nebezpečný.
Paradoxne, londýnsky Independent, ako si všimol WorldNetDaily, zase Máriu nazýva "palestínskym utečencom".
Po dekáde palestínskej správy populácia kresťanov poklesla v Betleheme na 20 percent. Tisícky ich poodchádzali do Izraela a na Západ.
Pribudli izraelské bezpečnostné ploty, ale aj islamský radikalizmus s nástupom hnutia Hamas; to všetko viedlo k zhoršeniu ekonomickej situácie.
Mnohí kresťania žijúci v Betleheme často poukazujú iba na izraelské bezpečnostné opatrenia ako hlavný dôvod ich biedy. Avšak mnohí z nich súhlasia, že pod izraelskou "okupáciou" im bolo omnoho lepšie ako pod súčasnou palestínskou správou.
A zvlášt evanjelikálni "znovuzrodení" kresťania v Betleheme sa najviac cítia byť čiernymi ovcami pre podozrenie zo spojenia s proizraelskými kresťanskými sionistami.