
.Zmienka v Evanjeliu
Ježiš z Nazaretu bol židovským chlapcom, ktorého rodičia dali - podľa Mojžišovho zákona - obrezať na ôsmy deň.
Obriezku zmieňuje evanjelista Lukáš:
"Keď prišiel ôsmy deň a dieťatko bolo treba obrezať, dali Mu menoJežiš, ako Ho anjel pomenoval skôr, než sa počalo v živote." (Luk.2:21).
.Tradície v cirkvách
Ako uvádza Wikipédia, tradiční katolíci a anglikáni majú tento sviatok pomenovaný ako obriezka Ježiša Krista.
V anglikánskej a v iných cirkvách sa sviatok po novom nazýva aj "Sväté meno Ježiša" (z angl. The holy name of Jesus), keďže Mária a Jozef dieťaťko - okrem rituálneho obrezania - takto pomenovali.
V rímsko-katolíckej cirkvi sa obriezka Ježiša nepripomína.
Miesto toho je prvého januára (podľa druhého Vatikánskeho koncilu) "Slávnosť Bohorodičky Panny Márie", t.j. Ježišovej matky.
Témou pastierskeho listu (Mons. Alojz Tkáč) bratov katolíkov z roku 2005 pri tejto príležitosti bolo manželstvo a kresťanská rodina, a pri tom okrem iného pokritizovali aj "...spoločenstvá, ktoré sa volajú Inakovosť, Slobodná voľba, Iná orientácia..".
.Význam obriezky
Obriezka a celkovo židovstvo Ježiša je nepochybne potvrdením Jeho príslušnosti k vyvolenému národu, keď On sa stal podľa Zákona poslušným až na smrť.
Cirkevní otcovia ňou dokazovali ľudskú prirodzenosť Spasiteľa.
Niekde sa obriezka Ježiša pripomína už ako "prvá" krv vyliata za hriechy.
Čo je podľa mňa najdôležitejšie, pre kresťanov je obriezka Mesiáša potvrdením duchovného puta, ktoré máme so Židmi - našimi staršími bratmi vo viere.
A to bez ohľadu na to, či sa cirkevnou tradíciou židovskosť Ježiša podčiarkne, alebo nie.