
V čase štúdií som internet banking využíval skôr sporadicky. V reálnom živote už častejšie, je to pohodlná forma komunikácie s bankou, zdá sa mi byť aj dobre zabezpečená. Včera som chcel spolužiakom poslať nejaké peniaze, pretože mi zabezpečili nejaký tovar, a tak som ho chcel touto formou zaplatiť. Ale - pomýlil som sa. Nie v čísle účtu, ale v kóde banky. Jeden mal banku 0200, druhý 6500. Ale pri tom druhom nastala moja chyba a napísal som 200. No nič, povedal som si, taká banka neexistuje, peniaze neodídu, všetko v pohode. V konfirmačnom súbore k transakcii to tak aj naozaj vyzeralo. Peniaze som teda poslal ešte raz a všetko riadne skontroloval.
Neskôr som si pozrel elektronický výpis z účtu a čo nevidím - moje peniažky odišli dvakrát. Na správne číslo účtu s kódom banky, aj na nesprávne číslo účtu s "neexistujúcim" kódom banky. Lenže bankový automat bol šikovný a pred 200 mi pridal nulu a tak z toho urobil existujúcu banku. Utešoval som sa, že počet číslic v účte nesedí (0200 má iný ako 6500), tak sa to predsa len nejako vyrieši. Kam ale odišli moje peniažky?
Našiel som nejaký všeobecný mail a napísal som svojej banke otázku:
Chcel by som sa opytat, ako je to s peniazmi, ktore som omylom poslal na nespravne cislo uctu. Ide totiz o to, ze cez internet banking som chybne vypnil kod banky uctu, na ktory som chcel poslat peniaze (namiesto 6500 som napisal 200), automat vsak prepisal 200 na 0200, co uz je existujuca banka, na rozdiel od 200. Peniaze mi podla vypisu z uctu odisli, ale nebudu pripisane, lebo cislo uctu urcite neexistuje (v 0200 maju iny pocet cislic v cisle uctu ako v 6500). Takze: kde stoja teraz moje peniaze? Ako dlho trva, kym pocitace pridu na to, ze peniaze su nedorucitelne a vratia mi ich?
Dakujem za promptnu odpoved.
To bolo 22:03.
Dnes ráno o 7:07 mi prišla odpoveď:
Dobry den.
Ak vo VUB cislo uctu , na ktore ste peniaze poukazali nejestvuje , vratia sa v najblizsich dnoch nazad do uctu.
Ak ste poukazali peniaze na jestvujuci ucet , mozete Postovu banku poziadat o sprostredkovanie vratenia chybe poukazanej platby.
Odsledujte vratenie penazi do uctu .Inak podajte na obchodnom mieste ziadost o sprostredkovanie vratenia penazi .
Staci A4 , kde presne urcite ktoru platbu chcete vratit , pripadne na tlacive Ziadost majitela uctu v bode 13.
Zelam prijemny den.
Infolinka PB, a.s.
Tak mi zostáva len čakať, ako sa to vyrieši a dúfať, že nebudem musieť podať "žiadosť o sprostredkovanie vrátenia peňazí". Ale bol ten automat šikovný, keď chcel byť múdry... Ktovie, kde tie peniaze (nejde o veľkú sumu) teraz ležia a zarábajú maličké percentá. Ale nie mne.
pokračovanie