Slovenská pošta: ,,Rady sa tvoria aj kvôli opatreniu hlavného hygienika..."

Našli ste si aj vy v schránke žltý lístok - zásielku, ktorú treba vyzdvihnúť, namiesto toho, aby vám ju poštár doručil priamo, keď už sme aj tak všetci doma? Ak áno, vyhraďte si 2 hodiny na čakanie pred poštou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Na pošte platia prísne opatrenia, ktoré vydal hlavný hygienik. Podľa opatrení, v predajnom priestore nemôže byť v rovnakom okamihu viac ako jeden zákazník na 25 metrov štvorcových. A to je, podľa Slovenskej pošty, jeden z dôvodov, prečo sa rady na pošte tvoria.

Ďalším faktorom, je aj skrátenie pracovného času na prevádzkach. Väčšina pôšt zatvára o 16.00, s tým, že obedná prestávka je medzi 12.00 a 13.00. Toto všetko skracuje reálne fungovanie pošty. Davy ľudí sa tým viac koncentrujú pred jej prevádzkami. Množstvo ľudí tak, veľa krát v uzavretom priestore pred pobočkou, čaká desiatky minút, aby sa vôbec dostali na rad. S rizikom, že sa tam ľahko nakazia, od možného prenášača vírusu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nepremyslený nápad vhadzovať žlté lístky do schránok ľudí, spôsobil na poštách rady, tak na dve hodiny čakania. Pošta síce avizuje, že doporučenú poštu vhadzuje priamo do schránok, výnimiek, ktoré ale nedoručuje, je veľa. Ide o úradné zásielky, poistené listy, doporučené listy do vlastných rúk, doručenky/edoručenky s dobierkou, zásielky zaťažené inými poplatkami (napr. zásielky colného konania). Mnohé z týchto doručeniek by doručovatelia mohli rovno odovzdávať priamo adresátom. Veď sme všetci doma. Za zachovania hygienických pravidiel, by to mohlo fungovať asi tak, ako u mnohých kuriérov. Tak, aby pracovník pošty bol ohrozený čo možno najmenej. Nie. Pošta sa rozhodla inak. Rozhodla sa, že radšej pošle niekoľko stovák ľudí za deň do radu na svoju pobočku. Do radov absurdnej dĺžky, s ešte absurdnejšou dobou čakania každého jedného z čakajúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Slovenská pošta avizuje, že chce predĺžiť otváracie hodiny na niektorých svojich pobočkách. Pomôže to ale odstrániť hromadenie ľudí na jednom mieste, keď už aj pred koronavírusom a pred zavedením prísnych opatrení, sa na mnohých slovenských poštách čakalo neprimerane dlho? Začne Slovenská pošta konečne situáciu riešiť, alebo využije svoj monopol univerzálnej poštovej služby za ceny regulované štátom na to, aby sa na problém jednoducho vykašľala?

Ingrid Tkáčiková

Ingrid Tkáčiková

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  204x

Pracujem ako editorka a prekladateľka. V minulosti som sa venovala práci s deťmi. Taktiež som pracovala ako lektorka talianskeho jazyka. Dlhodobo sa venujem aktivizmu. Zaujímam sa o politické a spoločenské témy a snažím sa o to, aby boli ľuďom objektívne a transparentne vysvetlené. - štátna jazyková skúška - taliansky jazyk a literatúra - politológia - certifikát UCM - fotografia - certifikát UK a iné - jazyky: AJ, TJ, SVE Zoznam autorových rubrík:  EkonomikaCestovanieDúbravka dnesSpoločnosťPolitikaNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

767 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu