Na základe štúdie americkej National Communication Association je najdôležitejším parametrom pri štúdiu cudzieho jazyka práve rozprávanie (51%). Nasleduje počúvanie (29%), čítanie (12%) a písanie (8%). Aktívna stránka, rozprávanie a počúvanie, je pri štúdiu jazykov absolútne dominantná (80%).
Až u 80% ľudí, ktorí ovládajú cudzí jazyk, existuje psychická bariéra ho v praxi použiť. Ide o syndróm "radšej to nepoviem, akoby som to mal povedať zle". Napriek snahám pedagógov je veľmi ťažké tento syndróm odbúrať.
V súčasnosti je na trhu množstvo metód a prístupov, ktoré sa odvolávajú na "komunikačné aktivity". Tieto majú zaručiť, že študent sa naučí konverzovať a stratí zábrany. Avšak, existuje veľký rozdiel medzi tzv. „voľnou“ konverzáciou a „riadenou“ konverzáciou. Pri voľnej konverzácii nie je študent časovo obmedzovaný, rozmýšľa nad tým, čo povie a často krát si to aj prekladá. Pri riadenej konverzácii ide o systém otázka - odpoveď, pri ktorom je študent "nútený" odpovedať bez dlhšieho rozmýšľania. Tým pádom nemá reálne čas sa zamýšľať nad prekladom a „musí“ odbúrať strach z rozprávania.
Na takomto princípe funguje aj metóda Direct Method for English ®. ITento systém je založený na priamej metóde výučby a je zostavený pre štúdium všeobecnej angličtiny.
„Výučba prebieha v menších skupinách, študenti na hodinách rozprávajú 5 až 6 krát častejšie, ako na "tradičných" hodinách,“
Je to spôsobené tým, že lektor sa neustále pýta otázky a študenti sú náhodne vyvolávaní k odpovediam. Lektor študenta vždy "tlačí" do odpovede, čoho výsledkom je, že študent musí od prvej hodiny rozprávať. „Študenti sa teda učia jazyk prirodzenou cestou - ako malé deti – najprv iba opakujú slová a vety, neskôr ich začnú chápať a nakoniec ich začnú sami používať.
Gramatika je súčasťou celého procesu výučby, ale je vysvetľovaná priamo v praxi a na reálnych príkladoch. Takže študent pozná jej použitie rovno v praktických situáciách. Súčasťou výučby je aj písanie diktátov a čítanie - ako doplnkové aktivity. Hodiny teda celkovo pozostávajú asi 70% z komunikácie, predovšetkým z rozprávania a počúvania.
Pre ešte vyššiu efektivitu má metóda aj integrovaný systém online vzdelávania. Každý študent má vlastný prístupový kód do rozhrania, v ktorom si precvičuje presne tie lekcie, ktoré preberal. Cvičenia obsahujú všetky atribúty - od slovnej zásoby až po nahrávky diktátov, ktoré študent online prekladá.
Výsledkom štúdia touto metódou je v prvom rade odbúranie strachu z rozprávania. Študenti sú nútení od prvej hodiny jazyk používať a rozprávať ním. To spôsobí, že bariéra sa po niekoľkých hodinách prekoná a študent získava potrebné sebavedomie. Ďalším podstatným znakom je lepšie porozumenie hovorenej angličtine. Dôvodom je to, že na hodinách musí byť študent 100% - ne sústredený na jazyk a jeho porozumenie.
Zdroj: www.Direct-English.sk