Asi po polhodine čakania sa mi podarilo dostať k prepážke, kde som sympatickému vysmiatemu predajcovi (poznáte tie typy predajcov, že "nič nie je problém, ale nakoniec sa ukáže, že je problém všetko") ukázal moje faktúry s prenesenými minútami a informoval ho o mojej domienke, že výhodnosť paušálov pre mňa asi definitívne pominula a ja už žiaden paušál platiť nechcem a že nech mi povie ako sa teda odchádza do O2 s tým zatiaľ jediným číslom, ktoré tu už mám voľné.
Mládenec ma okamžite uistil, že to s tým mojim odchodom nebude až také horúce, a že on mi vie ponúknuť rovnaké, či dokonca ešte o jeden cent za minútu lepšie podmnienky ako O2, ktoré sa volajú "Paušál Štart". Ja som mu znova zopakoval, že už nič , čo sa volá "Paušál" platiť nechcem, ale chcem už platiť férovo iba za minúty, ktoré pretelefonujem. On sa ku mne sprisahanecky naklonil a oznámil mi, že ten "Paušál štart" vlastne znamená, že ja nijaký paušál platiť nebudem, ale, že budem platiť iba za pretelefonované minúty a keď náhodou nepretelefonujem ani jednu, tak zaplatím 0,-EUR.
Tak so mu povedal, že keď mi ponúka takéto riešenie, tak ja do toho O2 vlastne odchádzať nemusím, že aby sme to teda spísali hneď. Predajca teda naťukal do počítača tzv. Žiadosť o zmenu účastníckeho programu" a dal mi ju podpísať. Na tej žiadosti on za mňa naťukal, že ja žiadam o "zmenu účastníckeho programu z Paušál Klasik 150 XXL hovory na Paušál Štart" a predložil mi to na podpis.
Pred podpisom som sa ho ešte raz opýtal na to, či si je istý, že napriek tomu, že sa to volá "Paušál Štart" skutočne žiaden "paušál" platiť nebudem. On mi to znova potvrdil a povedal, že na faktúre nebudem mať nič viac, nič menej a nič iné, okrem položiek:
1/ "Mesačný paušál Štart" v hodnote 0,-EUR
2/ fakturovaná suma za v mesiaci pretelefonované minúty
+predajca mi ešte ponúkol jednu službu, a to: "Haló Svet", za mesačný poplatok 1,90 EUR , na základe aktivovania ktorej môžem volať do celého sveta za jednotnú cenu. Hovorím si, je to rozumné tak som si túto službu objednal.
Moja najbližšia faktúra (so začiatkom zúčtovacieho obdobia 17.1.2011) teda mala vyzerať nasledovne:
1/ "Mesačný paušál Štart" v hodnote 0,-EUR
2/ fakturovaná suma za v mesiaci pretelefonované minúty
3/ mesačný poplatok za službu „Haló Svet" vo výške 1,90 EUR
Avšak na moje prekvapenie moja najbližšia faktúra (so začiatkom zúčtovacieho obdobia 17.1.2011) podľa uvedenej informácie a očakávania nevyzerala, ale vyzerala nasledovne:
1/ Mesačné poplatky-Orange World klasik
(veď ten paušál som predsa zrušil!)
2/ Zľava na mesačné poplatky
(pekné, že mi na mes. poplatky k zrušenému paušálu dali zľavu!)
3/ Mesačný poplatok Paušál Štart v hodnote 0,- EUR
(to je OK, to som objednal)
4/ Mesačný poplatok Ahoj Európa+
(poplatok za zľavu na prijímanie hovorov v roamingu po prvej minúte, ktorú som si ale teraz neaktivoval a ktorá bola súčasťou paušálu, ktorý som predsa zrušil !)
5/ Mesačný poplatok Haló Svet
(OK, ten som si objednal)
Zloženie tejto faktúry, ktorú som dostal sa stalo pre mňa nepochopiteľným hybridom poplatkov a zliav za služby, ktoré sa týkali paušálu, ktorý som zrušil a poplatkov nových. Navyše faktúra absolútne nezodpovedala informáciam, ktoré predajca deklaroval a opakovane ma o nich uisťoval keď som ho opakovane upozorňoval, že nechcem žiadne paušálne poplatky platiť (s výnimkou toho Haló Svet).
Tak som teda tú faktúru dňa 20.1.2011 išiel reklamoval s odôvodnením, že som mal platiť iba za službu Haló Svet a omylom mi boli fakturované ďalšie služby a položky, ktoré som si neobjednal. Stretol som tam aj toho ("nie je problém") predajcu, ktorý ma ubezpečil, že došlo k chybe pri zadávaní do systému, a že samozrejme vec bude daná do poriadku, len že ju treba spísať formou písomnej reklamácie. Tak som tú reklamáciu dňa 20.1.2011 tam na mieste spísal. Táto zbytočná reklamačná záležitosť ma stála vrátane dopravy a čakania na poradové číslo asi dve hodiny času.
Dňa 14.03.2011 (na 53. deň po podaní reklamácie!) mi bola doručená Odpoveď na reklamáciu, kde:
Citujem:
1/ V informačných systémoch našej spoločnosti evidujeme Vašu požiadavku na zmenu účastníckeho programu zo spomínaného obdobia, táto bola korektne spracovaná.
2/ Požiadavku o deaktiváciu Vami reklamovaných služieb vyúčtovaných v predmetnej faktúre neevidujeme.
3/ Predmet obchodného rozhovoru pri zmene Účastníckeho programu zo strany spoločnosti Orange Slovensko nie je možné objektívne a preukázateľne preveriť. Vychádzame preto z dostupných podkladov v informačných systémoch našej spoločnosti.
4/ Na základe vyššie uvedených skutočností Vašu reklamáciu považujeme za neopodstatnenú a Vašej žiadosti o vystavenie dobropisu nevyhovujeme.
5/ V prípade akýchkoľvek otázok týkajúcich sa telekomunikačných služieb našej spoločnosti môžete kontaktovať Zákaznícku linku našej spoločnosti na skrátenom čísle 905. Hovor je spoplatnený v zmysle platného cenníka služieb.
S pozdravom, Referentka reklamačného oddelenia
Po prečítaní tejto odpovede na moju "nie je problém - reklamáciu" som si začal pripadať ako korytnačka bez panciera, na ktorú začínajú padať z oblohy veľké skamenené exkrementy dávno vyhynutých pterodaktylov a ona sa nemá kam uhnúť ani čím ochrániť. Tak som sa rozhodol, že sa ochránim aspoň tou modrou cyklistickou prilbou a v Orange som okamžite ten Paušál-Nepaušál zrušil a preniesol číslo do O2, plus v posledný marcový deň keď mi uplynie viazanosť ďalších dvoch paušálov urobím presne to isté.
A ešte odkaz pre Orange: mňa už nedostanete za zákazníka nikdy v živote, ani keby ste tu poslední boli a úplne zadarmo dávali.