Tento výrok je pre marketing ako stvorený. Starnúť znamená škaredieť...Marketing je tu od toho, aby to neplatilo, aby sa to dalo zmeniť. Kozmetické firmy majú zo starnutia nesmiernu radosť. Krémy na noc, denné krémy, kozmetika do prírody, do spoločnosti, jednoducho na každú príležitosť.
Byť in, znamená byť iný.
Potrieť svoje vrásky, zamaskovať ich, prikryť svoj život a urobiť ho iným. Marketing kozmetických firiem pracuje naplno. Využíva starnutie, ktoré súčasná doba premenovala na škaredenie. Starnutie je pre marketing ako stvorené. Do krémov kozmetické firmy namiešajú rôzne svinstvá, umeliny a hormóny. Múdro a bolestne o tom píše vo svojom blogu kolegyňa Novanská http://novanska.blog.sme.sk/c/8386/Zavislost-alebo-moj-dlhy-pribeh-o-cinskej-medicine-internete-a-vlastnej-hluposti.html Príbeh bolesti a hlúposti zároveň . Je aj príbehom ťažkého návratu k sebe samej.
Starnutie prináša aj iné problémy. Nobelovu cenu za medicínu získali vedci, ktorí objavili princíp modrých piluliek Viagra. Starý pán docent Plzák s trasľavým hlasom propaguje čistý bioprodukt na zvýšenie mužnosti aj v jeho veku. Nehovorí o tom, že v tomto veku sa láska prejavuje skôr v starostlivosti o toho druhého a má charakter psyché a nie erosu..
Šedina a plešina. Tento postrach mužov pozná každý. Je akýmsi signálom prichádzajúcej staroby .a hlavne strachu zo starnutia.. Jeden môj priateľ, s narcistickými sklonmi začal šedivieť a plešatieť. Investoval okolo 1000 Sk do rôznych vodičiek, tabletiek gélov, aby zamedzil plešiveniu a šediveniu. Taká starostlivosť o seba je nákazlivá. Skúsil som to aj ja, ale nie za takú cenu. Náhodou som dostal tip na stránku http://www.vitaly.szm.sk. Objednal som si vodičku
so vznešeným názvom Absolón. Musím sa priznať, že som bol varovaný. Aj na stránke a aj v návode producent písal, že prípravok má octovú vôňu a že vzniká prirodzeným kvasením rôznych prírodných extraktov hubou kombucha. Ale 95 Sk nie je tisíc. Skúsil som to. V priebehu dvoch týždňov som dostal fľaštičku s 300 mililitrovým obsahom. Držal som sa presne návodu. Asi hodinu pred umývaním vlasov som najprv premasíroval vlasy touto vodičkou. Nechať uschnúť a potom umyl kvalitným šampónom. Táto procedúra trvala asi mesiac. S priateľom sme sa stretávali, ale nikto z nás nemal odvahu začať hovoriť o šedivení a plešivení.
Raz to však prišlo. Rozprávali sme sa o rôznych problémoch a nakoniec aj o starostlivosti o svoje vlasy. Priateľ chváli svoju procedúru, ako mu vlasy zosilneli, zhustli a šediny sa začínajú sa strácať. To isté som tvrdil aj ja. Dívali sme sa na seba a nikto z nás, zmenu na tom druhom nevidel. To nebolo dôležité. Každý z nás ju však cítil a bol o nej presvedčený.
Marketing nás zbavil strachu zo šedivenia , plešivenia a starnutia. Dal nám ilúziu, že vlasy nám hustnú a dostávajú prirodzenú farbu.
Hoci sme ďalej šediveli, plešateli a boli staršími...