Marketing a násilie: Z kriminálnika milionár

V americkom profesionálnom boxe nie je nič zvláštne, ak z kriminálnika sa stane  majster sveta. Posledným takýmto veľkým prípadom bol Muke Tyson, ktorého ako chlapca v  polepšovni objavil slávny učiteľ boxu a jeho prvý tréner Cuso DAmato. On chcel zo šikovného chlapca, ktorý bol v polepšovni za krádeže vychovať majstra sveta a čestného človeka. Bol to jeho základný cieľ, peniaze boli až na druhom mieste. Podarilo sa mu urobiť z M.. Tysona majstra sveta, ale problémy so zákonom ho sprevádzajú celý život..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)
Obrázok blogu

Kimbo Slice ( vlastným meno Kevin Ferguson) je však iný prípad. V mladosti bol bitkárom a násilníkom, asi pol roka strávil za mrežami za pašovanie drog a za kontakty s podsvetím. Potom sa pokúšal sa hrať americký futbal, ale neúspešne. Nedodržiaval pravidlá. a po roku mu zastavili činnosť.. Po veľkom hurikáne sa stal bezdomovcom. Stále sa pohyboval na hrane zákona, budiac rešpekt svojou postavou a zjavom. Bol pasákom a telesným strážcom pornohviezd, inými slovami povedané luxusných a drahých prostitutiek.Takých frajerov ako je Kimbo je v USA veľa. Zarábal si aj tzv. pouličným bitkami, ktoré sa zaznamenávali na video. Boli to bitky brutálne, plné násilia a krvi, ktoré nakoniec pouličnými bitkami ani neboli. Odohrávali sa na opustených miestach a na súkromných pozemkoch. Za víťaznú bitku zinkasoval 10 000 dolárov a ak zbil belocha, končil bitku pokrikom: „ Takto si neger zarába na chlieb...“Cieľová skupina bola na svete. Pre frustrovaných, nekvalifikovaných černochov a prisťahovalcov pohybujúcich sa na hrane zákona bol Kimbo hrdinom a ikonou. Kimbo a hlavne jeho manažér , ktorý bol okrem toho istý čas aj manažérom Mika Tysona, šikovne využil nový fenomén marketingu a to YouTube. Na server umiestnil  brutálne bitky a nazval ich pouličnými. Zrodil sa tak nový hrdina. Videa dosiahli závratnú sledovanosť. a ak ste registrovaný na YoTtube, prezrite si ich.   V súčasnom období tieto bitky sú zablokované a prístupné len pre registrovaných užívateľov YouTube. Paradoxom je, že v tom čase Kimbo nemal počítač a internet..Kimbo sa tak stal fenoménom internetu a vzorom pre flustrovaných, nevzdelaných černochov z juhu USA.Kimbov promotér Gary Shaw založil novú asociáciu v MMA - EliteXC, ktorá dovtedy ledva prežívala.  Až po príchode Kimba a ďalších vyhasínajúcich hviezd (Tank Abbott, Ken Shamrock, Frank Shamrock atď..) z podpriemernej asociácie sa stáva vysoko zisková a konkurencia UFC. Garry Shaw podpisuje zmluvcu s Kimbom a prvým súperom je bývalý olympijský víťaz dnes už 46 ročný Ray Mercer. Zápas končí po minúte víťazstvom Kimba. Tak  Kimbo získavá ešte väčšiu popularitu na juhu USA a niektorí jeho fanošikovia tvrdia, že je najlepším bojovníkom všetkých čias a porazil by majstra PRIDE a doteraz neporazeného veterána Fedora Emalianenka, ináč osobného priateľa Vladimíra Putina.Ku cti Kimba slúži to, že po podpise zmluvy začal hodiny trénovať pod dohľadom Basa Ruttena, jedného z najlepších trénerov na svete, dodržiavať životosprávu a prestal sa ukazovať v spoločnosti pornohviezd. Pouličné bitky takisto skončili. Pred zápasom s Mercerom Kimbo tvrdil, že je natočených viac ako 20 pouličných bitiek, a fanúšikovia sa majú na čo tešiť. Po podpise zmluvy nebola zverejnená ani jedna zverejnená bitka na YouTtube a  ani na iných serveroch.Ďalší zápas mal s legendou 90tych rokov UFC Tankom Abbottom. Za tento zápas celkovo zinkasoval viac 1,5 milióna dolárov a Tank Abbott o niečo menej.Zápas trval 42 sekúnd. Po týchto 42 sekundách Tank Abbott skončil na zemi knockoutovaný.Vrcholom doterajšej kariéry bol zápas s mladším britským bojovníkom Jamesom Thompsonom.Tento zápas už prenášala aj celoštátna televízia CBS. Bolo to jedno z najsledovanejších športových podujatí na CBS. Zápas mal prekvapujúci priebeh a takmer neočakávaný koniec. Po dvoch kolách, ktoré Thompson podľa bodových rozhodcov vyhral, v treťom kole po slabších úderoch Kimba, hlavný rozhodca pochybne ukončil zápas a Kimbo bol vyhlásený ako víťaz.Tento zápas priniesol rozčarovanie aj promotérovi. Miesto planovaných zápasov s IFL majstorm Royom Nelsonom a Rogersom budú zrejme zápasy iné. Na rad znova prídu staré legendy, bez kondície a bez sily...Vrcholom však má byť podľa promotérových slov zápas s Mikom Tysonom.Tento zápas určite prinesie pre Kimba, Tysona a hlavne pre promotéra a jeho organizáciu miliomove zisky. Zisk prinesiáe aj pre televíznu spoločnosť CBS, ktorá tento zápas odvisiela.Prípad Kimbo je  ilustráciou toho, že marketing nepozná hodnoty a je obrátený na potreby . A ľudské potreby môžu byť aj temné a deštruktívne. Marketing na vyvolanie týchto potrieb sa neštíti využívať násilie a brutalitu. Kriminalníka dokáže premeniť na hrdinu. V tom spočíva brutalita niektorých techník marketingu..

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Súvisiace články

Brutálne techniky marketingu  

Niektoré spoty: http://www.youtube.com/watch?v=cJMTy08RbVE&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=5R9r-2hx11Q&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=TeBwbbF7TlA&feature=related

Ján Juhás

Ján Juhás

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chcem písať o problémoch východného Slovenska, o jeho trápeniach i nádejách. Milujem ho, preto budem kritický. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáHudbaVeda a technikaVoľbySpoločnosťMarketingVzdelanie

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu