Zväčšenina (Blow-up, 1966)

ČT2 16.1.2008 Obsah písať nebudem. Tí čo film videli, vedia o čom bol, tí ktorí ho nevideli, môžu si o ňom prečítať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Napríklad na stránke:

http://www.moviemania.sk/443-retro-zvacsenina-blow-up-1966.html

Niektoré detaily:
 fotografovalo sa iba na film
 neboli mobily - používala sa vysielačka
 vo filme je použitý filmársky oblúk, kedy sa koniec filmu vracia dejom, prostredím, postavami ku deju, prostrediu a postavám, ktoré boli na začiatku
 v roku 1966 sa scény v aute filmovali z iného idúceho auta - nie ako dnes, kedy sa dosť často dej v aute filmuje na plošine nákladného auta a herci nešoférujú, ale predstierajú šoférovanie

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niektoré zaujímavé scény:
Muž vyšiel z nocľahárne s ukrytým fotoaparátom. Bol oblečený podobne ako bezdomovci, ktorých v noci fotil. Vo vedľajšej ulici mal zaparkované luxusné auto.
Fotograf sa oblečením, chovaním snaží prispôsobiť prostrediu, v ktorom chce fotografovať. Čím je nenápadnejší, tým má väčšiu šancu zachytiť nestrojené správanie fotografovaných.

Fotograf nefotil iba to, za čo mal zaplatené. Bol posadnutý fotením aj vo "voľnom čase".
Len tak si vyjsť s fotoaparátom. Nič neplánovať a zaujímavé udalosti sa vyskytnú, alebo aj nie.

Veľa vecí si na hotových snímkoch všimneme až pri pozornejšom, pokojnejšom pozeraní v počítači. V ňom sa dajú urobiť aj lepšie výrezy.
Pri akomkoľvek fotení je príliš veľa rušivých vecí, udalostí, kvôli ktorým nezbadáme, že sa do záberu dostala napríklad časť objektu, ktorý sme tam pôvodne nechceli mať.
Naopak, niekedy sú na hotových záberoch udalosti, ktoré sa až správnym výrezom "zviditeľnia" a ktoré sme nemuseli vôbec pri fotení plánovať. Dosť často sa to stane, keď sa fotí väčšie množstvo ľudí. Správnym výrezom sa dá vytvoriť príbeh. Napätie medzi jednotlivými postavami alebo medzi postavami a prostredím.

SkryťVypnúť reklamu

Pri filmoch ma zaujíma hodnovernosť. Lezie mi na nervy, keď si režisér neuvedomuje že napríklad prechádzajúci človek na pozadí oveľa viac zaujme divákovo oko ako dej odohrávajúci sa v popredí.
A tiež mi vadí, keď sú postavy v zornom uhle iných postáv, ktoré ich akože nevidia.
V človeku je stále kúsok inštinktov zvieraťa. Periférnym videním kontroluje situáciu a sleduje, či mu odniekaľ nehrozí nebezpečenstvo.
Musí byť veľmi zaujatý svojim partnerom, aby prestal byť ostražitý. Ale to je zasa zvierací inštinkt samca v ruji.

A o čom bol ten film?

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  546
  •  | 
  • Páči sa:  1 093x

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
INESS

INESS

107 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu