Prvá návšteva na chátrajúcej Lokomotíve

Historický ovál bez žiarivej budúcnosti?

Prvá návšteva na chátrajúcej Lokomotíve
Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Štadión TJ Lokomotíva, ktorý sa nachádza na adrese Čermeľská cesta 1, Košice, je známy všetkým futbalovým fanúšikom nielen v Košiciach. Štadión má kapacitu niečo vyše 10 000 divákov a bol otvorený v roku 1959. Čo sa však s týmto futbalovým stánkom v súčasnosti deje? Aká je jeho budúcnosť? Na tieto otázky sa pýta nejeden fanúšik košického futbalu a predovšetkým futbalového klubu FC Lokomotíva Košice.

Historické dátumy Štadióna Lokomotívy v Čermeli:

Oficiálne otvorenie štadióna:

15.8.1959

Prvý zápas na štadióne: 15.8.1959 Československo - NDR 3:0Zápas výberov železničiarov, ČSSR reprezentovala TJ Lokomotíva Košice.
Prvýkrát na štadióne pod umelým osvetlením: 4.6.1960 Spartakiáda

Prvý zápas na štadióne pod umelým osvetlením:10.9.1961 TJ Lokomotíva Košice - ČH Bratislava 1:3, 12000 divákov

Osobne som navštívil prvýkrát tento štadión pred pár dňami a môžem ho krátko charakterizovať niekoľkými vetami. Už z diaľky je vidieť, že tento futbalový stánok má tie najlepšie roky dávno za sebou. Je však na mieste povedať, že aj tak nie je všetkým dňom koniec a väčšie, či menšie úpravy na ovále a rekonštrukcia hlavnej tribúny by priniesli svetlo na konci tunela. Prečo tento štadión takto schátral? To je otázka, ktorá ma mátala počas celého stretnutia miestnej Lokomotívy. Veď ešte niekoľko rokov dozadu sa na tejto tráve hrali predkolá Európskej ligy, či dokonca skupinová fáza Ligy majstrov. Ľudia na ovále skandovali a videli všetky vzostupy a pády Košického futbalu a napriek všetkej nepriazni osudu, či krachu klubov si našli cestu a podporovali či už "Loky" alebo VSS (a jej rôzne obrody).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štadión TJ Lokomotíva
Štadión TJ Lokomotíva 

Po vstupe na štadión, ktorý je netradične cez miestnu reštauráciu som zaplatil vstupné a ocitol som sa na hlavnej tribúne, ktorá je krytá. Sedačky sú v priemernom stave, ktorý sa však dá jednoducho vyriešiť. Väčšina z nich bola veľmi špinavá avšak to je vada, ktorá sa vyskytuje aj na modernejších štadiónoch. Je však nutné podotknúť, že stavba ako taká chátra a všetky zábradlia a iné konštrukcie by jednoznačne potrebovali minimálne nový náter. Z diaľky bolo vidieť na rôznych miestach oválu vykukujúcu zeleň. Štadión preto pôsobí veľmi zanedbaným dojmom. Je však na kompetentných, či sa im oplatí investovať do renovácie tohto historického oválu a pozdvihnúť tak úroveň nielen samotného štadióna, ale možno aj celého klubu. V neposlednom rade by fanúšikov Lokomotívy určite potešilo, keby sa tento stánok po rokoch žlto-modrej obliekol do modro-bielej kombinácie. Aj tento krok by mohol dopomôcť návratu fanúšika na štadión.

SkryťVypnúť reklamu

Vyblednuté farby a postupné chátrenie
Vyblednuté farby a postupné chátrenie 

Návrat Lokomotívy Košice na štadión Lokomotívy: 

Sezóna 2022/23 23.7.2022 FC Lokomotíva Košice - FK Spišská Nová Ves 2:2 (0:1)

Či má tento historický ovál nejakú budúcnosť je vo hviezdach. Ja osobne však prajem všetkým kompetentným, aby sa nebáli urobiť veľké veci a nezanevreli na košickú futbalovú históriu, ktorú formoval tento štadión na Čermeľskej ceste.

Ján Matis

Ján Matis

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  38x

Učiteľ druhého stupňa základnej školy, vášnivý čitateľ a fanúšik športu. Zoznam autorových rubrík:  Šport

Prémioví blogeri

INEKO

INEKO

117 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

107 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu