Bratislavčania zas treba zopakovať na úvod, že vieme, že parkovaciu politiku TREBA a preto sa aj 9 rokov pripravuje a má už z 2016 schválené VZN a mohla by platiť a bola by 3 x LACNEJŠIA ako táto NOVOnavrhovaná novozvoleným vedením mesta
VEREJNÝ TLAK ZABERÁ! VĎAKA TOMU MÁME ASPOŇ ZOPÁR POZLIEPANÝCH A ÚČELOVO PODANÝCH DÁT Z KTORÝCH VYCHÁDZALI.

Tak sme sa KONEČNE 22.5.2019 po viac ako mesiaci domáhania sa vyčíslenia výnosov a nákladov na prezentácií v Starej tržnici boli v jej priebehu zverejnené a na web mesta zavesené konečne nejaké dáta ( asi aby sme nemali čas sa na diskusiu pripraviť) .
Smutné je, že treba vyvinúť najskôr verejný tlak , občianskych aktivistov - blogerov a až potom sa vedenie mesta odhodlá zverejniť čo dovtedy pred občanmi mesta tajilo.
Kto chce prispieť k zlepšeniu navrhovanej PARKOVACEJ POLITIKY môže podpísať HROMADNÚ PRIPOMIENKU: https://www.peticie.com/hromadna_pripomienka_k_navrhu_vzn_bratislavy_o_doasnom_parkovani_motorovych_vozidiel_a_tatute_mesta?a=2&fbclid=IwAR2w2eTFyLVbRIp4GHuPu7vHDhJaHMj6t5EtHA4c7QTxFtBkPenLPcfEq_Y
Čo sme sa dozvedeli z dát?
Uvidíte ako tendenčne a účelovo sú v mestskej prezentácií na webe poskladané jednotlivé fakty z rôznych starých, starších i novších zdrojov a aj ako boli prezentované, aby nevzbudzovali pohoršenie, ale pôsobili navonok puncom akože "ODBORNOSTI" https://bratislava.sk/sk/bratislava-potrebuje-ferove-parkovanie?fbclid=IwAR31lO5gNbVtQSKfmEC2cKj_77qOJRDH4LURhq_ke6U70BjF5TbsLb48k_U
V meste je 198 310 bytov v bytových a rodinných domoch, žije tu podľa ŠU SR 432 864 ľudí s trvalým pobytom vieme , že na mestských častiach ich bolo už pred 3 rokmi 475 tis podľa REG OB (registra obyvateľov dnes ich bude viac ako 480.tis). Na Dopravnom inšpektoráte Bratislava je evidovaných 311.tis automobilov a 16 tis motoriek a v audite Deloittu je uvedené, že je v meste SPOLU 84. tis parkovacích miest.
Ďalej zo zdroja ŠU SR uvádzajú, že v roku 2017 malo v Bratislavskom kraji 171 464 domácností auto, čo je 70% domácností a na Slovensku celkovo 66,5%, ale zároveň uvádzajú zo zdroja UGD - územný generel dopravy z roku 2015 teda starý údaj , že v Bratislave je až 36% domácností bez auta. Nejako to aj Vám nesedí?
Keď v Ba kraji ho nemá 30% domácností na Slovensku 33,5% a tak ako je možné , že v hlavnom meste ho nemá 36%??? Trend je rastúci a áut pribúda, veď len v našom kraji za 2 roky od 2015 do 2017 narástol počet domácností s autom o 4%. Realitou teda je, že v domácnosti nemá 36% - 8% teda len 28% domácnosti a podľa mňa je to ešte menej.
No a na základe aj takýchto neaktuálnych údajov a aj množstva odhadov sa prišlo k predpokladaným veľkým a aj tak dosť podhodnoteným výnosom mesta a mestských častí.
Nezrovnalostí a nesúladov v tom koktaily podkladov čo nám namiešali je dosť.
Primátor v Starej tržnici uviedol ( 2h 11min https://www.youtube.com/watch?v=6p7QtExflqQ&fbclid=IwAR3T7t6wovauDQSSEv5WUSMWi8gdUc4CjB0DA5Gccvx3wGXyBHkXf_4YLSg ), že z 4 veľkých mestských častí Pe, Ru, NM a SM, mesto a mestké časti získajú z výnosov 7 mil Eur z rezidentských kariet a 13 mil Eur z hodinového parkovania a ešte chýbajú výnosy za kartu návšteva a abonentské karty, ktoré sú za tisíce Eur, ale nevedia koľko to bude no predpokladajme, že ďalšie milióny a tie by boli zväčša od mimobratislavčanov a s nimi by bolo treba začať čo najskôr a nie s Bratislavčanmi.
Dokopy teda predpokladajú 24 mil EUR + NEvyčíslené MILIÓNY Z ABONENTSKÝCH KÁRT. MESTSKÁ POKLADŇA SA POTEŠÍ AJ JEJ SPRÁVCOVIA.
Pozrite si v tabuľke ekonomický model, tu je link:
https://bratislava.blob.core.windows.net/media/Default/Dokumenty/PP_fin_model_komisie_20190522.pdf a sami si spočítate koľko v skutočnosti predpokladajú aj zo zlých údajov napočítané predpokladané príjmy a prídete na to, že by mesto malo získať 16,7 mil Eur z 10mestských častí a mestské časti 7.3 mil Eur spolu z rezidenčných kariet a z hodinového parkovania, ktoré je výrazne výnosnejšie a preto aj chcú mestské časti pomere delenia 70:30 ako už bolo dohodnuté a nie 85:15 ako sa navrhuje v Dodatku Štatútu.
Pozrite si podrobnejšie ako starostka Starého mesta p. Zuzana Aufrichtová oprávnene hovorí o tom, že Parkovacia politika je o peniazoch a ako je to pri prerozdelovaní výnosov z hodinovej sadzby https://www.facebook.com/zuzana.aufrichtova/posts/10219489339565667 . Podotýkam, že v Prahe sú všetky výnosy delené medzi mesto a mestské časti v pomere 50:50 .
ZÁVEROM TROCHA POUVAŽUJEM NAD TÝM ČO ASI BUDE NASLEDOVAŤ

PROGRES-Parkovaním Vás ZAVÁDZAJÚ a aj tak si ho SCHVÁLIA stoj čo stoj, aj cez KOLENO, veď do volieb je ďaleko a plná mestská pokladňa sa zíde, ale nie od štátu, ale od platiteľov parkov. poplatku, ktorí AJ TAK väčšinou NEZAPARKUJÚ.
Dá sa predpokladať, že v prípade prijatia VZN aj Dodatku Štatútu podajú mnohí občania podnet na prokuratúru , ale možno aj na Ústavný súd.
Tento zhon a chaos v procese s akým sa na prijatí tak zásadných zmien v Bratislave pracuje na magistráte je neadekvátny dôležitosti tejto významnej TÉMY, ktorá sa dotýka všetkých občanov mesta s trvalým pobytom, alebo tu pracujúcich.
Už dnes by sa dal proces prijímania Dodatku Štatútu napadnúť na prokuratúre, lebo nie je v súlade s jej vlastným Štatútom BRATISLAVY za nedodržanie lehôt a formy, ktoré predpisuje a svedčí o diletantizme, neskúsenosti a neprofesionalite magistrátu na ktorú môžu doplatiť práve BRATISLAVČANIA.
Samospráva musí pracovať v zákonnom rámci a právne v poriadku a dodržiavať lehoty a procesy inak to môže skončiť celé tak neslávne ako v Košiciach. https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/1946257-mesto-kosice-sa-sporilo-o-parkovanie-so-spolocnostou-eei-sud-rozhodol-v-prospech-firmy?fbclid=IwAR2zoWK_d6o7lp2VJf893o049C70a4Ixrb1p1KhcTatObymt23pxVgI6xlI
Nie , netreba sa až tak ponáhľať, ako maratónec viem, že treba myslieť aj na ÚSPEŠNÝ ZÁVER a aj slovenské príslovia hovoria "Práca chvatná málo platná, či dvakrát meraj a raz rež" a to platí aj pre Valloteam, alebo žeby to neplatilo PRE nich a oni by nechránili záujmy nás občanov Bratislavy?
Kto chce prispieť k zlepšeniu navrhovanej PARKOVACEJ POLITIKY môže podpísať HROMADNÚ PRIPOMIENKU: https://www.peticie.com/hromadna_pripomienka_k_navrhu_vzn_bratislavy_o_doasnom_parkovani_motorovych_vozidiel_a_tatute_mesta?a=2&fbclid=IwAR2w2eTFyLVbRIp4GHuPu7vHDhJaHMj6t5EtHA4c7QTxFtBkPenLPcfEq_Y