Nemôžeme nereagovať na zavádzajúce neodborné vyjadrenia generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti, ktoré poskytol v rozhovore pre Denník Pravda (Šéf NDS: Tunel Soroška bude v roku 2024, južná R2 stiahne autá zo severu, 07.08.2017). Rád by som pánovi riaditeľovi NDS upresnil ako to je v skutočnosti, lebo zrejme kvôli vládnej kríze alebo kvôli zaneprázdnenosti nemal čas zistiť, akú stavbu vlastne NDS stavia pri Vajnoroch.

Potvrdzuje sa, že vedenie tak dôležitej spoločnosti si v prvom rade vyžaduje odbornosť, profesionalitu a neskorumpovanosť, nie politických nominantov akejkoľvek straníckej príslušnosti.
Diaľnica D4 - nový nultý okruh Bratislavy nemôže ísť pod zemou ani v záreze , ako je v rozhovore uvádza GR NDS, a to z dôvodu vysokej hladiny spodných vôd v celom území čo dokázala už štúdia realizovateľnosti spred asi 7 rokov. Diaľnica D4 bude vybudovaná na teréne na asi metrovom násype, s čím sa už Vajnoráci pred rokmi zmierili kvôli spodnej vode a požadovali zníženie negatívnych vplyvov vybudovaním protihlukových bariér a biokoridoru do Šúrskeho lesa, čo dialničiari už vtedy akceptovali. Toto asi podriadení novému GR NDS nepovedali a pri tak častej zmene riaditeľov NDS sa to ani nemá kde dozvedieť.
Križovanie D1 a D4 sme navrhovali na úroveň terénu, práve z dôvodu, aby nemuselo dôjsť k navýšeniu diaľnice D1 a zložitej dlhotrvajúcej prestavbe. Presne takýmto spôsobom sa bude realizovať aj iba pár kilometrov vzdialená križovatka Triblavina čo sa stavia pod diaľnicu D1 a tam nie je svah D1 ani taký vysoký ako je tomu vo Vajnoroch kvôli železnici nad ktorou D1 ide.Som smutný, že šéf NDS nepozná alebo nerozumie ani základným informáciám o priebehu trasy mimoriadne významnej diaľnice a snaží sa navodiť dojem, že problémy s oneskorením spôsobil niekto iný. Argumentuje záväznými stanoviskami Občianskeho združenia Triblavina či mestskej časti, ktoré majú údajne výstavbu blokovať, hoci také stanovisko žiadne občianske združenie ani mestská časť vydať ani nemôže. Toto je hrubá neodbornosť či zámerné zavádzanie. NDS pripomienky verejnosti takmer úplne ignoruje a komplikácie spôsobila sama tým, že vypustením kolektorov pri križovatke Triblavina a aj pri križovaní D1 a D4 chce realizovať stavbu v rozpore s platným Územným plánom BSK.
Ak by sa stavba križovatky Triblavina na D1 realizovala podľa stavebného povolenia z roku 2013 mohla byť už od mája 2017 hotová a vodiči by dnes nemuseli ohrozovať svoje životy na provizórnej trojpruhovej diaľnici čo je stále nedokončenou stavbou. Ešte Vám rád ukážem čitatelia ako mala križovatka Triblavina s kolektormi vyzerať. Nie nemýlite sa toto video dala vyrobiť asi tak 3roky dozadu NDS http://www.dailymotion.com/video/x31ldsr .
Smutné je, že pochybenia takýchto politických manažerov na akomkoľvek stupni štátnej či verejnej správy či v organizáciách štátu zaplatíme zase my občania a jedná sa o obrovské čiastky.
PS: Využijem túto príležitosť a čitateľom ponúknem možnosť podpísať elektr. petíciu na dostavbu križovatky Triblaviny s kolektormi tak ako má povolenie a bola vysúťažená a navrhnutá dopr. odborníkmi. https://www.peticie.com/signatures/peticia_za_prestavbu_dianice_d1_bratislava__trnava_so_subenym/