Cestná infraštruktúra na Slovensku potrebuje konečne skutočné riešenia. Diaľnica z Košíc do Bratislavy je nekonečná téma a je hanbou, že tieto dve metropoly dokázali prepojiť skôr Maďari, ako my. Tunel Višňové je raritou sám o sebe, keďže od poklepkania základného kameňa stavby v centre Žiliny, uplynulo takmer deväť rokov. Áno, čítate správne, za deväť rokov neboli rozličné vlády schopné, zabezpečiť dostavbu diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala.
Poďme otvoriť úvahu o ďalších možnostiach a alternatívnych prepojeniach veľkých ekonomických regiónov. Potrebným riešení k prepojeniu Bratislavy a Košíc je prepojenie Ružomberka s Banskou Bystricou ktorý je, okrem spomínaného nešťastného tunelu Višňové, posledným úsekom k spojeniu severnej vetvy východu a západu. Prečo sa kompetentní nezaoberajú projektom, ktorý je už dávno na stole? Prepojením Ružomberka s mestom v srdci našej krajiny, vznikne spojnica Prešova na Bratislavu a vôbec celého severovýchodného a juhozápadného Slovenska. Okrem odľahčenia už tak často kolabujúcej dopravy, má tento krok aj dôležitý environmentálny rozmer. Stovky kamiónov denne prechádzajú cez naše horské priechody, ako napríklad Donovaly alebo Čertovica, čo so sebou nesie veľké ekologické riziko. Poďme sa teda rozprávať aj o ďalších spôsoboch riešenia, akým je napríklad tunel Donovaly. Jeho vybudovaním, by sme ušetrili kopec času a odľahčili cesty ale aj prírodu, keďže denne by sme dokázali znížiť koncentráciu CO₂ o viac ako sto ton.
Chcem, aby sme na Slovensku mali efektívnu, plynulú a pohodlnú dopravnú infraštruktúru, za ktorú sa nebudeme musieť hanbiť. Preto sa budem pýtať a rozprávať aj o témach, ktoré ležia zabudnuté niekde v skrinkách štátnych úradníkov. Riešenia existujú, jediné čo bráni ich realizácii je nekompetentnosť a korupcia, ktorá aj v doprave rástla do priam až neúnosných rozmerov. Poďme konečne hľadať spôsoby a nie výhovorky.