Nie, nechystám sa postaviť na pranier spomínaného študenta. Dokonca ani tých, ktorí podvádzali. Veď je predsa ľudské ísť ľahšou cestou, ak sa nám ponúka.
Hnevám sa však na pedagóga - učiteľa, ktorý pri celej tejto fraške stál a svojím nekonaním dal študentom zelenú. Dovolil im, aby pri svojej prvej dôležitej skúške v živote podvádzali. Svojím prístupom nabúral to, čo normálny a slušný človek (a nemusí to byť vôbec pedagóg) berie ako samozrejmosť: že bez práce nie sú koláče. Učiteľ by predsa mal vychovávať svojich žiakov k čestnosti, zodpovednosti a serióznemu prístupu k práci. A mal by im byť predovšetkým vzorom. (Možno som však z inej galaxie...)
Ktovie, či raz práve z takejto školy (vraj nebola jediná) a z rúk takýchto pedagógov (vraj neboli jediní) nevyrastú z malých podvodníkov - ako to napísal jeden z diskutujúcich - podvodníci veľkí.
Priznám sa, že po prečítaní článku spomínaného študenta som ostala sklamaná. Ešte viac po zistení, že aj na iných školách učitelia svojim študentom „pomáhali" rovnakým spôsobom. Ako k tomu prídu ostatní študenti - tí, čo sa na maturitu zodpovedne pripravovali a nepodvádzali? Pokojne sa môže stať, že sa v celoslovenskom poradí, možno aj v poradovníku na atraktívnu vysokú školu, ocitnú za študentmi s oveľa horšími vedomosťami.
Nie, s takýmto prístupom pedagógov nemôžem súhlasiť - maturitná skúška by nemala byť fraška. Je mi ľúto, že takíto pedagógovia existujú a že robia učiteľom zlé meno. Taktiež mi je ľúto študentov, ktorých namiesto zodpovednej práce učitelia učia, že prekážky sa dajú zdolávať aj ináč ako poctivou prácou. Podvodom.