· zle nastavené poistné sumy ( často napr. trvalé následky úrazu na nízke úplne nedostatočné sumy no nielen to... )
· stará zmluva bez ochrany pred infláciou (napr. za 10 € mesačne, uzavretá pred 15 rokmi...)
· nevhodne zvolený produkt (napríklad len úrazové poistenie pre živiteľa rodiny)
· nie sú všetky základné pripoistenia t.j. smrť + kritické choroby + trvalé následky úrazu
Na úvod upozorním, že pojem, o ktorom sa tu bavíme, pochádza zo slova „poistiť“, a preto má slúžiť v prvom rade na poistenie teda zabezpečenie seba a svojej rodiny. Nezáleží pritom, či ide o kapitálové alebo investičné poistenie, stále je to poistenie a preto vás sklamem, ak vám nejaký „odborník“ poradil si cez tento produkt sporiť. Výnimkou by snáď mohlo byť u niektorých poisťovní a ich produktov dlhodobé sporenie (minimálne 15 rokov), ale stále len popri kvalitnom poistení. Sporiť samostatne cez akýkoľvek produkt, ktorý má v názve slovo poistenie, sa nevyplatí, na to slúžia iné finančné produkty.
Ľudia často nemajú uzavretú zmluvu až do dôchodkového veku ,je to ďalšia chyba, nakoľko o 10 rokov môžu byť nepoistiteľný ! Komplexné životné poistenie je celoživotný produkt, preto si ho treba starostlivo vybrať a nastaviť, aj keď časom sú možné určité zmeny. Tie však budú opäť limitované vašim zdravotným stavom.
Rodiča niekedy takmer prepoistia svoje deti no sami nie sú poriadne poistení. Zabúdajú, že bez ich príjmu sú deti stratené aj napriek akokoľvek kvalitnému poisteniu detí. Čo sa týka úrazového poistenia, treba si uvedomiť, že slúži len na poistenie úrazu, takže kritické choroby, smrť z inej príčiny ako úrazom, či PN z dôvodu choroby a podobne, tam nepoistíte. Toto poistenie je teda vhodné len pre ľudí, od ktorých nikto finančné nezávisí a aj to len za predpokladu, že si nemôžu dovoliť komplexné životné poistenie. No určite je lepšie mať aspoň „úrazovku“ ako nič.
Keďže sa diskusia k tomuto článku vyvíjala veľmi zlým smerom, zrušil som ju. Som za konštruktívnu diskusiu, no nie za urážanie sa. Viem, že slovo poistenie mnohým ľuďom dvíha tlak (po zlých skúsenostiach ). Diskutujúci však nepochopili, že článok je práve o tom, aby sa ľudia vyhli chybám pri uzatvárení životného poistenia. Tento produkt ponúka množstvo neodborne pripravených ľudí a ľuďom často chýba dostatočná finančná gramotnosť, aby odlíšili dobrú radu od zlej. Ak sa chce niekto poradiť alebo si vymeniť názory je tu zverejnený môj e-mail, ďakujem za pochopenie.