Bezpečnosť cestnej premávky

Bezpečnosť cestnej premávky je témou, ktorá sa často objavuje na stránkach našej tlače, v televíznom a rozhlasovom spravodajstve, či pri každodenných diskusiách. Náš štát sa zaväzuje znížiť počet obetí dopravných nehôd, a preto zavádza rôzne opatrenia: znižuje povolenú rýchlosť v obciach, zavádza nové lekárničky s kartami, svietenie počas celého dňa, zimné pneumatiky, ....zvyšuje pokuty za nedodržanie predpisov. Kvalita našich vozoviek však podľa mňa zohráva tiež veľmi dôležitú úlohu v bezpečnosti cestnej premávky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)

Aká je však kvalita našich slovenských vozoviek?

Asi so mnou budete súhlasiť, katastrofálna. Najmä teraz v zimnom období.

Jama na jame. A to nehovorím o cestách druhej a tretej triedy, ale o cestách prvej triedy, dokonca aj o diaľniciach. (Naposledy ma takýto hrozný stav vozoviek vytočil najmä v Prešove-Sekčove v smere na Ľubotice a ďalej na ceste 1. triedy v smere na Vranov. Ale určite to bude podobné aj inde na Slovensku.) Na takýchto cestách vodič, aj keď prispôsobí rýchlosť stavu vozovky, má problém bezpečne a bez ujmy sa dopraviť do cieľa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Žiaľ, tento stav nie je nový, je permanentný a hlavne v zimnom a jarnom období vypuklý. Prečo je tomu tak?

Výhovorky typu nieto peňazí neobstoja. Stále zvyšujúca sa cestná daň, mýtne poplatky, cena za diaľničné známky (za nízky počet diaľničných kilometrov) a iné poplatky súvisiace s používaním motorových vozidiel tieto výhovorky popierajú.

Cesty sa opravujú po každej zime, no na ďalší rok vyzerajú rovnako.

Výhovorky na zlé klimatické podmienky na Slovensku tiež neobstoja, lebo v susedných krajinách sú klimatické podmienky podobné a dovolím si tvrdiť, že v okolitých krajinách (snáď okrem Ukrajiny) sú vozovky na lepšej úrovni.

SkryťVypnúť reklamu

Nie som odborníkom na cestné stavby, no myslím si, že problém je v kvalite materiálov a technológií, ktoré sú používané pri výstavbe a oprave ciest u nás. Alebo v tom, že materiál sa popri výstavbe resp. oprave rozkradne, niekto sa nabalí a kvalita opravenej cesty nikoho netrápi. Z cudzieho predsa krv netečie.

Ako si ináč vysvetliť to, že po položení nového asfaltového koberca sú na ceste po roku-dvoch opäť výtlky. (Česť výnimkám, ktoré potvrdzujú, že aj u nás sa dajú cesty urobiť kvalitne, napr. Trieda SNP, Šafárikova ulica v Košiciach, kde koberec drží už pár rokov bez výtlkov.)

Nech to je, ako chce, naša vláda, ktorá podľa svojich vyhlásení chce dbať na bezpečnosť cestnej premávky, by sa mala zamerať aj na kvalitu našich ciest. Tá je totiž dôležitým faktorom bezpečnosti. Ak by sa nám podarilo v novom roku a v ďalších rokoch dostať kvalitu našich ciest aspoň na úroveň susedných štátov, bolo by to určite chvályhodné a napomohlo by to určite aj znížiť počet obetí dopravných nehôd.

Jaroslav Lipták

Jaroslav Lipták

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Minds are like parachutes. They only function when they are open. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu