
Prvým problémom je, že zmizli resp. boli úplne pretrasované spoje, ktoré Košičania často využívali pri cestách do práce(napr. 18, 35, 19 ....). Následkom toho majú dnes mnohí občania východoslovenskej metropoly problém dostať sa načas do práce hromadnou dopravou (najmä z Furče,Ťahanoviec a KVP).
Častokrát musia prestupovať a tu narazia na ďalší problém. Mnohé spoje vynechávajú, mnohé v ranných a popoludňajších zápchach meškajú, teda pravdepodobnosť úspešného prestupu nie je veľmi vysoká.
Čochvíľa tu máme nový školský rok a ten bude znamenať ďalší nápor na MHD. Keďže už v minulosti bolo niekedy problémom dostať sa v špičke do preplneného autobusu, neviem si predstaviť, ako to bude vyzerať po obmedzení autobusových spojov a po augustových zmenách. Výsledkom budú pravdepodobne neskoré príchody študentov do školy ...
Aby toho nebolo dosť, so zmenami spojov prišla aj ďalšia zmena, premenovanie zastávok. Táto zmena tento chaos priklincovala. Keby sa zastávky premenovali v čase, keď každý Košičan dobre poznal, kde ktorý spoj premáva, nové názvy by mu nerobili taký problém. Pri nových spojoch mu však často nepomôže ani pohľad na cestovný poriadok s novými názvami zastávok.
Nerozumiem, čo sa poriešilo premenovaním zastávok (okrem toho, že to zvýšilo náklady DPMK). Nerozumiem tiež tomu, kto rozhodoval o zmene názvu jednotlivých zastávok a na akom základe.
Napríklad zastávka električky č.6, ktorá sa volala Obchodný dom Terasa sa teraz volá Bernolákova.
Pôvodný názov vystihoval situáciu, keďže zastávka stojí pred OD Terasa. Nerozumiem zmene názvu na Bernolákova, keďže samotná zastávka nestojí na Bernolákovej ulici, ale na Triede SNP. Bernolákova ulica stojí kolmo na Triedu SNP v tejto časti ako aj ďalšie ulice ako Šafárikova, paralelne Humenská a iné. Teda zastávka by sa podľa tohto kľúča mohla pokojne volať Šafárikova, Humenská ...
A takýchto príkladov je mnoho.
Keď sa miestnych spýta turista, ako sa dostane k OD Terasa, 9 z desiatich Košičanov mu vie dať odpoveď. Keď sa však spýta, ako sa dostane na Bernolákovu ulicu, určite taký úspešný nebude.
Tento príklad, myslím si, vystihuje nezmyselnosť tohto kroku DPMK.
Pri cestovných poriadkoch nám DPMK ďakuje, že využívame mestskú hromadnú dopravu. Po niekoľkých takýchto zmenách bude asi väčšina uvažovať o zmene v spôsobe prepravy v meste. Alebo možno práve táto situácia je výzvou pre konkurenciu prevádzkovať MHD v Košiciach.