Kladiem si najprv otázku, prečo sa miestom protestu autodopravcov stali práve čerpacie stanice? Veď pumpári nezaviedli mýtne ani nevypracovali formu jeho platenia, ani nezvýšili spotrebnú daň na pohonné hmoty (resp.nedržia ju tak vysoko). Prečo majú teda trpieť blokádou svojich čerpacích staníc a prichádzať o tržbu a zisk? (Hoci ako realita ukazuje, od blokády sa skoro všade upustilo a ostalo pri vysvetľovaní svojich požiadaviek vodičom a zberaní podporných podpisov).
Prečo, keď chcú autodopravcovia vyjadriť protest (o ktorom sú presvedčení, že je oprávnený), neobrátia ho voči pôvodcom týchto nepopulárnych zmien?
Prečo napríklad nezablokujú platené úseky diaľnic, rýchlostných ciest a ciest 1.triedy?
Samozrejme verejnosť by touto blokádou nebola nadšená, ale myslím si, že keď ide o prospešnú vec, pretrpela by túto blokádu a podporila by autodopravcov a v čase blokády by sa presúvala vedľajšími cestami. Dnes, keď čítam, že spoločnosť SkyToll (spoločnosť, ktorá prevádzkuje elektronický výber mýta) vybrala na mýte za tri dni 140 000€, by táto blokáda trocha zabolela a aj Ministerstvo dopravy by prejavilo väčšiu ochotu konštruktívne rokovať.
Prečo autodopravcovia nezablokujú Ministerstvo dopravy v Bratislave resp. Úrad vlády v Bratislave a takto neprotestujú? Určite by to nebol veľký problém a efekt by bol myslím si väčší.
Takto si myslím, že tieto protesty sú jalové a neprinesú žiadny pozitívny výsledok pre autodopravcov.
Tieto protesty sú jalové tak, ako je jalová väčšina protestov a štrajkov na Slovensku. (Napr. učitelia štrajkujú cez prázdniny, atď. ) Preto aj výsledky takýchto protestov sú nulové, preto tieto protesty nevyvolávajú žiadny rešpekt ani vo vláde, ani v spoločnosti. Pozrime sa trocha na západ, napr. do Francúzska, ako vyzerajú seriózne protesty a štrajky, ktorými sa dá niečo pozitívne dosiahnuť. Ak niečo robíme, robme to na sto percent a nie polovičato. Ak to robíme polovičato, nerobme to radšej vôbec.