Nekorektné správanie sa poisťovní ku svojim klientom

Ako mnoho domácností aj ja mám mnoho poistiek uzavretých v nemenovanej najväčšej poisťovni  na Slovensku. Jednou z nich je aj povinné zmluvné poistenie automobilov. V dávnejšej minulosti som ju tam uzavrel a keďže som vtedy nevidel veľké rozdiely medzi jednotlivými poisťovňami, nesťažoval som si. V minulom roku však bola moja dôvera v túto poisťovňu dosť naštrbená.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

 

Podobne ako v tomto roku, poisťovne boli zo zákona povinné oznámiť svojim klientom výšku poistného od 1. novembra, aby tí mohli prípadne svoju poistku zrušiť 6 týždňov pred koncom poisteného obdobia. Aj ja som sa teda včas informoval, aká bude výška mojej poistky pre ďalší rok. Nemilo ma prekvapilo, že mi to nechcel nikto oznámiť s tým, že ako klient poisťovne dostanem vyrozumenie listom. (Ako novému klientovi by mi to vypočítali rýchlo a bez problémov.) Hovorím si, dobre. Lenže čas rýchlo plynul a list nechodil. (List s výškou môjho pôvodného poistného mi nakoniec došiel, ale až 16.11., teda v posledný deň, keď sa dá zmluva vypovedať.)

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozhodol som sa konať. Ešte raz som zavolal na Call centrum a povedal som im, že ak mi neoznámia výšku mojej poistky, zruším svoje poistenie a prejdem do inej poisťovne.To bol asi správny krok, lebo výšku poistného mi oznámili telefonicky do niekoľkých hodín. Tá však bola dosť nepriaznivá v porovnaní s inými poisťovňami, a preto som zotrval na požiadavke zrušiť svoju poistku. Ústretovosť poisťovne bola zrazu prekvapivá a po započítaní rôznych zliav bola moja výsledná cena najlepšia zo všetkých ostatných ponúk. Zotrval som teda.

Naďalej som však zostal zhnusený ich poisťovacou taktikou.

Táto taktika totiž ráta s tým, že svojim klientom nahodia schválne vyššiu cenu poistky a doručia im túto informáciu zámerne tesne pred koncom obdobia, keď sa dá zmluva vypovedať. Ráta sa tu s tým, že 90% poistencov (v prípade väčších poisťovní je to celkom pekný počet klientov) z časových alebo iných dôvodov nebude pracne zisťovať výšku svojej poistky a keď im už dôjde šek, nebudú mať čas konať, iba tak si zanadávať.

SkryťVypnúť reklamu

Pre tých 10% poistencov, ktorí si cenu poistky zistia a rozhodnú sa konať, nie je probém urobiť aj extrémne zľavy, aby zostali. Z predražených poistiek 90% klientov predsa nie je problém zaplatiť tieto zľavy. Aj tak je to skvelý biznis.

Tento rok sa situácia opakuje. Asi taktika funguje a prináša zisky.

Kde však ostáva klient poisťovne? Ten je pre poisťovňu na poslednom mieste, ten je dôležitý len na to, aby to všetko platil.

Jaroslav Lipták

Jaroslav Lipták

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Minds are like parachutes. They only function when they are open. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

766 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

316 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu