Podobne ako v tomto roku, poisťovne boli zo zákona povinné oznámiť svojim klientom výšku poistného od 1. novembra, aby tí mohli prípadne svoju poistku zrušiť 6 týždňov pred koncom poisteného obdobia. Aj ja som sa teda včas informoval, aká bude výška mojej poistky pre ďalší rok. Nemilo ma prekvapilo, že mi to nechcel nikto oznámiť s tým, že ako klient poisťovne dostanem vyrozumenie listom. (Ako novému klientovi by mi to vypočítali rýchlo a bez problémov.) Hovorím si, dobre. Lenže čas rýchlo plynul a list nechodil. (List s výškou môjho pôvodného poistného mi nakoniec došiel, ale až 16.11., teda v posledný deň, keď sa dá zmluva vypovedať.)
Rozhodol som sa konať. Ešte raz som zavolal na Call centrum a povedal som im, že ak mi neoznámia výšku mojej poistky, zruším svoje poistenie a prejdem do inej poisťovne.To bol asi správny krok, lebo výšku poistného mi oznámili telefonicky do niekoľkých hodín. Tá však bola dosť nepriaznivá v porovnaní s inými poisťovňami, a preto som zotrval na požiadavke zrušiť svoju poistku. Ústretovosť poisťovne bola zrazu prekvapivá a po započítaní rôznych zliav bola moja výsledná cena najlepšia zo všetkých ostatných ponúk. Zotrval som teda.
Naďalej som však zostal zhnusený ich poisťovacou taktikou.
Táto taktika totiž ráta s tým, že svojim klientom nahodia schválne vyššiu cenu poistky a doručia im túto informáciu zámerne tesne pred koncom obdobia, keď sa dá zmluva vypovedať. Ráta sa tu s tým, že 90% poistencov (v prípade väčších poisťovní je to celkom pekný počet klientov) z časových alebo iných dôvodov nebude pracne zisťovať výšku svojej poistky a keď im už dôjde šek, nebudú mať čas konať, iba tak si zanadávať.
Pre tých 10% poistencov, ktorí si cenu poistky zistia a rozhodnú sa konať, nie je probém urobiť aj extrémne zľavy, aby zostali. Z predražených poistiek 90% klientov predsa nie je problém zaplatiť tieto zľavy. Aj tak je to skvelý biznis.
Tento rok sa situácia opakuje. Asi taktika funguje a prináša zisky.
Kde však ostáva klient poisťovne? Ten je pre poisťovňu na poslednom mieste, ten je dôležitý len na to, aby to všetko platil.