Podľa vyjadrenia pána Tužinského, školského inšpektora, je jediným právne podloženým spôsosbom ako postihnúť nevhodne sa správajúceho žiaka, napomenúť ho triednym učiteľom, resp. riaditeľom školy, znížiť mu známku zo správania, prípadne ho po dlhších procedúrach vylúčiť zo školy (v prípade ukončenia povinnej školskej dochádzky).
To sú však riešenia na dlhé lakte, ktoré veľmi nezaberajú.Pre žiakov s problémovým správaním sú takéto napomínania len zdrapom papiera. A aj tie prídu až na konci školského roka.
Učiteľ však potrebuje riešiť problém s nevhodne sa správajúcim žiakom hneď na hodine. Ak ten problém nevyrieši hneď, nespratný žiak naruší celú vyučovaciu hodinu. Podľa pána Tužinského, učiteľ nesmie vylúčiť nevhodne sa správajúceho žiaka z hodiny, lebo ten má podľa neho právo byť na vyučovaní a vzdelávať sa. Aj keď o to nejaví záujem.
Čo však potom práva väčšiny žiakov v triede, ktorí majú podľa zákona tiež právo na vzdelávanie? A navyše majú o vyučovanie záujem. Ako sa môže táto väčšina žiakov domáhať svojho práva, keď im ho sústavne marí zopár nespratníkov, voči ktorým nemá učiteľ u nás skoro žiadne zákonom podložené možnosti zasiahnuť?
Žiaľ, v našej spoločnosti majú vždy väčšie práva zlodeji, kriminálnici ... než majorita slušných občanov. Nečudo, keď už v škole sú uprednostňované práva nespratných žiakov a tá väčšina, ktorá sa správa podľa pravidiel, na to v konečnom dôsledku vždy dopláca.
Myslím si, že naši zákonodarcovia by sa mali zamyslieť a zákonom podporiť učiteľov v boji so zlým správaním žiakov.