Únia autodopravcov Slovenska pravdepodobne zostala posledným kritikom nefunkčnosti mýta. A aby nebolo málo, počet podnetov a reklamácií od autodopravcov sa znížil mesačne zo 700 reakcií na približne 200 až 250, čo s radosťou oznámil riaditeľ Skytollu. S jedlom rastie chuť a bez chute a spravodlivosti upadá aj dôvod na reklamácie. Je pravda, že ani ja a ani moji priatelia sme neprispeli do zbierky reklamácií spoločnosti, ktorá vysúťažila mega tender, ktorý bol o 6 miliárd korún predražený. Faktom však ostáva, že studnica chýb a nezmyslov pri výbere elektronického mýta bude ešte dlho nevyčerpaná. Je zarážajúce, že v predmetnej veci nekoná prokuratúra, súdy a, bohužiaľ, ani ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácii SR.
Nepoviem nič nové, ak opäť použijem frázu, že myšlienku výberu elektronického mýta považujem za správnu a spravodlivú. Za posledných takmer deväť mesiacov sme však svedkami, ako sa bývalé ministerstvo snažilo zo spravodlivého mýta spraviť spravodlivejšie. Od začiatku spustenia výberu elektronického mýta ministerstvo iniciovalo desaťkrát zmenu vyhlášky a jedenkrát novelizáciu zákona. Trochu veľa zmien na excelentne pripravené mýto.
Naozaj si želám, aby sa mýto v ponímaní mocných stalo ešte viac spravodlivým a hlavne čistým nástrojom na údržbu a výstavbu diaľnic. Ale skôr, ako sa tak stane, urobím všetko preto, aby autá nad 3,5 tony platili správne za to, čo prejazdia po diaľniciach a paralelných cestách, aj keby som to mýto mal osobne zastaviť.
Z monitoringu médií sme sa dozvedeli, že naše prianie stať sa členom pracovnej skupiny na ministerstve dopravy sa stalo skutočnosťou. Údajne už 5. októbra...