Za posledné 4 roky sa nám spoločne podarilo dotiahnuť do úspešného konca viacero prelomových výsledkov pre rozvoj Košíc. Máme za sebou rekordné investície do košického školstva. Spustili sme doslova revolúciu v športovej infraštruktúre, keď sme postupne otvorili Starú jazdiareň, NTC, KFA a čoskoro príde aj Národné olympijské centrum. Podarilo sa nám oživiť symboly Košíc, vrátane Spievajúcej a Plávajúcej fontány či Verejného cintorína. Viac než stovka ďalších dokončených projektov ukazuje, že sa to dá. Teraz nás okrem iného čakajú aj kľúčové investície do ciest, cyklo infraštruktúry a MHD. V košickej doprave sa za uplynulé desaťročia vytvorila obrovská diera, ktorú moji predchodcovia ignorovali. Ja a môj tím sa tejto výzve staviame čelom.
VÝZVA, KTOREJ CHCEME ČELIŤ
Fakt číslo 1: Štát a bývalé garnitúry nám zanechali v cestách, chodníkoch a celkovo v cestnej infraštruktúre miliardový investičný dlh. Takúto sumu samostatne jednoducho nedokážeme za pár rokov odstrániť.
Fakt číslo 2: Spravíme pre to maximum. Dopravu v Košiciach chceme a budeme zlepšovať. Je to môj záväzok vám, Košičanky a Košičania. Systematicky na tom pracujeme už roky a v najbližšom období rozbiehame viaceré dôležité projekty, ktorých výsledky pocítime všetci na kvalitnejších cestách, cyklotrasách, chodníkoch či MHD.
Do skvalitnenia stavu našich ciest, chodníkov, schodísk, podchodov a mostov sme v tohtoročnom rozpočte vyčlenili spolu 52 miliónov eur. Ďakujem poslancom a poslankyniam, že si uvedomujú dôležitosť týchto investícií pre skvalitnenie dopravy v meste.
Postupne, krok po kroku zlepšovať dopravnú infraštruktúru v meste. To je cieľ, ktorý máme pred sebou. Odteraz až do jesene postupne opravíme výtlky a uskutočníme súvislé opravy chodníkov a schodísk. Pripravujeme aj štvrtú fázu súvislých opráv ciest v našom meste za 6,5 milióna eur. Detaily predstavíme už onedlho.

KĽÚČOM JE ČERPANIE EUROFONDOV
Najdôležitejšie je však byť aktívny v čerpaní euro fondových projektov. Z nich sa budú financovať napríklad prípravné práce pred začiatkom rekonštrukcie mosta cez železničnú trať na Hlinkovej, rekonštrukcia „esíčka“ na Kavečianskej ceste, rekonštrukcia mosta na ulici Slovenskej jednoty, výstavba okružnej križovatky na Kostolianskej ceste, nové cyklo chodníky a mnoho ďalších projektov.
Súboj s investičným dlhom v košickej doprave niekedy pripomína ten s veternými mlynmi. Vieme však, čo treba robiť a kde sú naše možnosti. A darí sa to. Je to beh na dlhú trať. Aj keď sú čiastkové výsledky často akoby neviditeľné a množstvo práce pred nami frustrujúce, dôležité je nevzdať sa a robiť postupné a premyslené kroky do cieľa. To je môj záväzok.