O nočákoch, sbs a vôbec...

Keď v lete začala nová nočná doprava v Bratislave bol som veľmi milo prekvapený. Nočáky konečne začali chodiť častejšie, dokonca aj ich trasy boli zmysluplnejšie ako pri starom systéme. Avšak prišiel november a s ním vytrezvenie zo sna menom „konečne dobrá nočná doprava“.. Náš ctený Dopravný podnik mesta Bratislava na čele s pánom Záhradníkom sa rozhodol, že tento model nočnej dopravy treba zaťažiť nadštandardnou tarifou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (46)

 Minule som si vyskúšal nočnú dopravu (zatiaľ stále prvý a posledný raz) v Bratislave po zavedení zmien a novej špeciálnej tarify. Propagačný leták v autobusoch sľubuje nové autobusy, zvýšenie bezpečnosti a neviem čo ešte. Nuž skutočnosť je taká, že tie nové autobusy znamenajú, že jazdia stále tie isté autobusy ako cez deň. Teda dáke tie Karosy, Ikarusy, prípadne SORy.. Aby ste si nemysleli – nie nečakal som úplne nové autobusy, len kvôli nočnej doprave. Avšak ako marketéra ma zaráža táto zavádzajúca informácia na propagačných letákoch. Tie, keď už sme pri tom, majú úroveň, že lepšie by po grafickej stránke spravilo aj dáke 15 ročné dieťa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Vyššia bezpečnosť – no tak na tomto som sa pobavil najviac. V autobuse, ktorým som cestoval domov boli dvaja pracovníci SBS. Čakal som, že tam budú dáke mladé ročníky (rozumej hlavohrude), ktoré by vzbudili rešpekt u dákych agresívnych alebo pripitých hláv. Nevedel som či sa mám smiať alebo plakať, keď som na predných sedadlách pri vodičovi zbadal dvoch postarších pánov, akí zvyknú sedieť na vrátniciach budov. Zaujímalo by ma ako by títo dvaja páni dokázali ukľudniť, prípadne vykázať z autobusu partiu takých štyroch podgurážených mladíkov. Asi by to bola zaujímavá situácia a viem si veľmi dobre predstaviť, že by si ich nevšímali. Ale nevadí, veď sľubovaná SBS v autobusoch je.

SkryťVypnúť reklamu

 A priznám sa, že som vlastne išiel na čierno. Pripadá mi totiž absolútne nepochopiteľné aby som si ako vlastník predplateného cestovného lístku kupoval ešte navyše lístok. Tobôž za takú výbornú cenu ako je 22 resp. 44 korún. Veď určite každý cestujúci nosí vo vreckách mince v tejto hodnote, keďže automaty na lístky sú len na mince. A taktiež mi príde absolútne hlúpe aby som si cvakal 22 korunový lístok na dve zastávky. Pre mňa osobne je najlepší spoj N95 a napr. keď nastúpim na Šafárikovom námestí vystúpim hneď na ďalšej zastávke pri TPD. A za túto cestu platiť 22 korún? Ďakujem, ale risknem to len s električenkou. A som ochotný sa hádať s revízorom o stupidite tejto tarify. Tú moju jednu cestu som si naschvál všímal či si niekto označuje lístok. Našli sa až dvaja alebo traja poctivci. V autobuse nás bolo asi 20? Ozaj stretol už niekto tých sľubovaných revízorov v nočnom spoji?

SkryťVypnúť reklamu

 Tak toto si ja teda pod nadštandardom ja určite nepredstavujem. Myslím, že hlavné mesto by malo mať nočnú dopravu automaticky, za bežnú tarifu. Odporúčal by som vedeniu DPB aby odstavili svoje služobné autíčka doma a začali do práce cestovať hromadnou dopravou. Možno by potom konečne zistili o čom to je, cestovať v polorozpadnutých, horiacich a aj zapáchajúcich autobusoch s vodičmi, ktorí niektorí miestami jazdia ako blázni.

Jaroslav Zelenka

Jaroslav Zelenka

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

človek, ktorý by bol schopný ísť hrať futbal aj so zlomenou nohou.. ale inak som úplne normálny a mám pekný život Zoznam autorových rubrík:  FikciaUvažovanieSpomínanieSúkromnéNezaradenéAko som cestovalŠportové frky

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

107 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu