Čítanie s porozumením á la BUGÁR!

Neprešiel ani týždeň od nastavenia zrkadla slovenskej verejnosti Bélom Bugárom, keď po rokovaní Republikovej rady strany Most - Híd, a prečítaní jej uznesenia nám jej predseda musel vysvetľovať, ako čítať s porozumením!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Neprešiel ani týždeň od nastavenia zrkadla slovenskej verejnosti Bélom Bugárom, keď po rokovaní Republikovej rady strany Most - Híd, a prečítaní jej uznesenia nám jej predseda na druhý deň musel vysvetľovať, ako sme na tom katastrofálne v školskej reforme, keďže jedine on a ešte jeden novinár (ktorého nemenoval, lebo asi bude z jedného nemenovaného denníka zdieľajúceho názory vládnej koalície) vedia na celom celučičkom Slovensku čítať s porozumením!

Priznam sa, že v tom momente som sa tak hanbil, že ak by som mal poblízku nejaký kanál, tak tam zaleziem, a už z neho do konca môjho života nevyleziem, ale našťastie som sa rodýchal po vzore nášho odstupujúceho premiéra, a tak som sa len pousmial (ako on prezidentovi), a si hovorím:

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja ešte neodchádzam! 

A tak som sa nad sebou zamyslel (ako to musel urobiť aj náš dlhoročný premiér), a povedal som si, že je jednoduchšie sa poučiť z chýb a začať sa správať, ako hrdý občan slovenskej národnosti a začať čítať s porozumením a všetko, tak ako sa má, a ako ma naučil Béla Bugár!

A teraz sa Vám chcem pochváliť, že ako ma Béla Bugár naučil čítať s porozumením a nezabudnúť ani na jednu vetu!

Príležitosť, aby som si to vyskúšal, mi ponúkol pán prezident SR Andrej KISKA.

Tak prosím posúďte, či sa mi to podarilo!

Pri čítaní dnešných periodík som videl veľa poloprávd a čiastočných analýz ústavných právomoci prezidenta SR. A tak si ich poďme analýzovať podľa vzoru Bélu Bugára, teda čítať s porozumením a prečítaním všetkých viet, nielen tej prvej, ktorú som videl v jedných nemenovaných novinách začínajúcich na písmeno "P".

SkryťVypnúť reklamu

Článok 111 Ústavy SR hovorí v prvej vete, citujem: "Na návrh predsedu vlády prezident Slovenskej republiky vymenuje a odvolá ďalších členov vlády a poverí ich riadením ministerstiev." Z tejto vety vyplýva, že prezident musí vymenovať ministrov, ktorých mu navrhne predseda vlády.

A tu som si spomenul, že idem čítať ďalej, ako ma minulý týždeň nabádal Béla Bugár, a tak som si na rozdiel od autora článku v dotyčnom periodiku prečítal aj druhú vetu článku 111 Ústavy SR, ktorá uvádza, citujem: "Za podpredsedu vlády a ministra môže (môže znamená, že NEMUSÍ) vymenovať (prezident) občana, ktorý je voliteľný za poslanca Národnej rady Slovenskej republiky."

SkryťVypnúť reklamu

Teda ak čítame s porozumením podľa vzoru Bélu Bugára, tak musí alebo nemusí prezident vymenovať podľa návrhu (podotýkam designovaného predsedu vlády) ministrov, tak ako mu ich navrhne osoba zatiaľ poverená zostavením vlády (podotýkam, že bolo na rozhodnutí prezidenta, čí a koho poverí zostavením vlády), teda ešte nie plnohodnotný predseda vlády?

Keďže som doktorom práv, tak som išiel ešte hlbšie, ako Béla Bugár a robil som si komplexnú analýzu VÝKONNEJ MOCI podľa šiestej hlavy Ústavy SR, a teda aj prvého oddielu, keďže výkonnú moc podľa našej ústavy vykonáva prezident podľa prvého oddielu a vláda podľa druhého oddielu.

SkryťVypnúť reklamu

Historické korene vzájomných bŕzd a protiváh tu nebudem vysvetľovať, no za zmienku stojí to, prečo na výkonnej moci sa podieľa prezident a vláda. Tým dôvodom je práve spomínaný systém bŕzd a protiváh, ktorý funguje v každej vyspelej demokracii, a chvála bohu my máme to šťastie, že na výkonnej moci sa podieľa vláda, ktorá vzniká s mandátom preneseným od voličov cez parlament a podieľa sa na nej aj prezident, ktorý má priamý mandát od voličov, Teda výkonná moc je rozdelená medzi vládu a prezidenta, a podľa toho má aj v Ústave SR zakotvené právomoci, ktoré umožňujú na jednej strane ich vykonávať, ale na druhej strane aj ktoré zabraňujú túto výkonnú moc zneužiť! A práve preto si myslím, že máme najúžasnejší základný zákon štátu, ktorý dáva výkonnú moc do rúk vláde a prezidentovi, ktorí svoj mandát odvodzujú od dvoch rozdielných a možno aj čiastočne sa prelínajúcich skupín voličov, a to vďaka tomu, že máme priamu voľbu prezidenta!

A tak sa poďme pozrieť, že ako šiesta hlava, prvý oddiel Ústavy SR zadefinovala právomoc prezidenta vo vzťahu ku kreovaniu vlády!

Článok 102 ods. 1 písm. g) Ústavy SR, citujem: "Prezident vymenúva a odvoláva predsedu a ostatných členov vlády Slovenskej republiky, poveruje ich riadením ministerstiev a prijíma ich demisiu, predsedu a ostatných členov vlády odvoláva v prípadoch uvedených v čl. 115 a 116,"

Článok 116 ods. 7 Ústavy SR uvádza, citujem: " Ak prijme prezident Slovenskej republiky demisiu alebo ak odvolá člena vlády,určí, ktorý z členov vlády bude dočasne spravovať veci člena vlády, ktorého demisiu prijal.

A teda aj tu sa dá odvodiť právomoc prezidenta vymenovať alebo nevymenovať vládu, ktorú mu navrhol designovaný predseda vlády!

Nechám na vaše uváženie a nebudem z vás robiť neandrtálcov, tak, ako z nás všetkých (okrem jedného nemenovaného novinára) urobil minulý týždeň Béla Bugár!

Jozef Danko

Jozef Danko

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Jozef Danko, absolvent Akadémie PZ v Bratislave, od 2005 podnikateľ. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu