
Nie, neprekáža mi reklama na alkohol, no považujem za neetické, že reklamná agentúra (majiteľ alebo prenajímateľ reklamnej plochy) útočí takouto reklamou na školopovinné deti a mládež. Nechce sa mi veriť, že tak niekto neurobil cielene, pretože v areáli sídlia rovno dve školské zariadenia. Nachádza sa tu stredná aj základná škola, a okolo predmetného bilbordu prejde ešte niekoľko stoviek ďalších stredoškolákov navštevujúcich ďalšiu školu v blízkosti. Kto iný, podlieha reklame a marketingu viac, ako práve tínedžeri?
Ak sa ešte človek sústredí aj na samotný obsah a formu, je mu jasné, že sa s určitosťou jedná o zámer. Text je formulovaný v druhej osobe jednotného čísla a svojim spôsobom priamo vyzýva osloveného ku konzumácii alkoholu aj napriek tomu, že bilbord odkazuje na webovú stránku www.pisrozumom.sk, ktorá sa tvári výchovne a prezentuje zodpovedný prístup ku konzumácii alkoholu. Paradoxne však vyznieva fakt, že na stránke sa deklaruje „Nemáš 18? Nemáš šancu!", ale bilbord podsúva alkoholický produkt aj vekovej skupine, ktorá má dokonca menej ako 15.

Spomínaný bilbord sa nachádza pred vstupom do školského areálu na Cabajskej ulici v Nitre.
Doplnenie - 2. apríl 2012 (pondelok)
Predmetný bilbord som objavil v sobotu ráno (31. marca 2012). Na mieste som nedokázal identifikovať majiteľa reklamnej plochy. Vzhľadom na to, že nebol pracovný deň, nebolo možné túto skutočnosť zistiť ani na Mestskom úrade v Nitre.
Dnes (pondelok) asi o 9.00h som sa spojil so zodpovednou pracovníčkou, objasnil som jej situáciu a ona mi prisľúbila, že bude kontaktovať majiteľa reklamnej plochy a žiadať nápravu.
Okolo obeda bola reklama na alkoholický nápoj skutočne prelepená. Beriem to ako malé osobné víťazstvo :-).
