Značka kvality o sebe vyhlasuje, že je dlhodobo zabehnutou značkou, ktorej logo označuje už viac ako 500 (dobre čítate: za 10 rokov "až päťsto") produktov slovenských výrobcov. To z nej robí veľmi exkluzívny klub výrobkov, vzhľadom na to, že slovenskí výrobcovia majú vo svojom portfóliu výroby desaťtisíce produktov.
A tu je kameň úrazu: propagáciou značky vzniká dojem, že výrobok, ktorý nemá Značku kvality SK nie je slovenský a ani kvalitný. Čiže všetky ostatné výrobky slovenských výrobcov si už nekupujte, sú to šmejdy.
Popritom celá filozofia má byť zameraná na podporu predaja slovenských potravín. Ale slovenskými potravinami sú aj tie, ktoré sú vyrobené s podielom slovenských surovín 70%, ba ja tvrdím, že aj tie, ktoré sú vyrobené iba s podielom 50% slovenských surovín. Aj tých 50% slovenských surovín v potravine, ktorá nemá nárok byť označená Značkou kvality, bolo vyprodukovaných na Slovensku a živí veľa zamestnancov.
Z uvedeného vyplýva, že musíme byť radi, že 10 ročná značka nie je na verejnosti viac známa. Naopak sa veľmi obávam nejakej masívnej marketingovej kampane na propagáciu uvedenej značky, pretože čím bude známejšia, tým viac bude škodiť.
A pritom projekty, ktoré majú ambíciu naozaj podporiť zvýšenie podielu predaja slovenských potravín, ministerstvo v lepšom prípade ignoruje, v horšom hádže polená pod nohy. Kto má záujem môže sa s uvedenými projektami oboznámiť tu, tu a tu.