Prvá plavba bude z Barcelony do lodenice v Almerimar.
vzdialenosť 392 NM ( 739 km )
posádka - Luka, Elodie-jeho priateľka z Kolumbie a ja.
cesta je naplánovaná na 5 dní
Po prílete ma Luka bral z letiska. Do hodiny sme pripravili loď na odjazd a vyrazili sme. Bol príjemný aprílový deň, kedy sa už aj chvíľu zdá byť teplo, no keď slnko zájde za mrak, hneď hladáte bundu.

Cez deň boli prijemné teploty a trávili sme ho spoločne v kokpite. No noci boli tak studené, že sme si cez bundu prehadzovali perinu a s drkotajúcimi zubami čakali na ráno. Striedal som sa s Lukom v navigácii, mali sme rozdelené služby za kormidlom, cez deň 6 hodinové a v noci po dvoch hodinách. Elodie robila Lukovi spoločnosť počas služby. Bola výbornou kuchárkou a tak boli jej jedlá obrovským potešením dňa.

V Almerimar sa k nám pridala moja priateľka a začali sme pripravovať loď na dokovanie. Postavili nás na špalíky a hneď sme začali s rekonštrukciou. Po umytí trupu, sme mali v pláne obrúsiť starú farbu a naniesť copper coat - medenný náter, ktorý je ekologickejšou verziou klasického antifaulingu - teda náteru, ktorý sa nanáša na podvodnú časť trupu, aby ju chránil pred zarastaním od morských rias.

Po nanesení copper coatu sme začali s odstraňovaním nepotrebnej elektroniky a starej elektroinštalácie. Proces očisty lode sa začal odstraňovaním nepotrebných spotrebičov, ktoré sme vzápätí predávali v miestnom bazare. Vyhodili sme GPS, MF/HF rádio a elektronické mapy. Neskôr prišla na rad chladnička, kedže potrebuje veľa energie ktorú už nebudeme mať.

Zbavili sa veľkých solárnych panelov a dvoch úplne nových 220Ah AGM batérii, nahradili sme ich malou 100 Ah líthiovou batériou, ľahučkou, ktorá netrpí vybíjaním pod kritické hodnoty. Predali sme plynový sporák a kúpili kerosinový varič, pretože je na lodi omoc bezpečnejsí než plyn. Spotrebiče sa postupne odstraňovali, až sme sa dostali po radar, to bol jediný prístroj, ktorý by sa naozaj za určitých podmienok hodil, no spotreba energie nepustí a tak sme ho odstránili tiež. Podarilo sa nám znížiť našu plánovanú dennú spotrebu energie natoľko, že so 100 Ah líthiovou batériou a malým flexibilným solárnym panelom by sme si mali vystačiť, aby nemuseli žiadne veľké konštrukcie s panelmi špatiť ladný tvar Morgan.

Okrem fototechniky budú jedinými spotrebičmi na lodi - výrobník vody, ktorý za hodinu prevádzky vyrobí 25 litrov sladkej vody zo slanej, a tak bude stačit, keď bude zapnutý raz za tri dni na hodinu, klasický ventilátor, aby sa dalo fungovat v podpalubí v trópoch a LED navigačné svetlá.
Prácu sme rozbehli na dvoch frontoch, zatiaľ čo sa Luka venoval opravám na trupe, začali sme s rekonštrukciou vo vnútri, vyhodili sme z lode tanky na vodu, urobili inšpekciu, vyčistili, natlakovali a zistili, že sú v dobrom stave a môžu isť naspať.
Čistili a odmasťovali sme celú loď a potom malovali, aby sme sa zbavili zápachu paliva, kedže po predošlom majitelovi zostal v lodi tažký dieslový odor. Bola to nekonečná práca, robili sme úplne všetko. Všetko čo mohlo byť servisované sme skontrolovali, opravovali a vymieňali.

Niektoré veci sme úplne zmenili a prispôsobovali, aby vyhovovali našim predstavám, až sme prišli do momentu, kedy sme sa rozhodovali či vyhodíme kormidelné koleso z lode von, lebo cieľom je mať predsa jednoduchú loď s čo najjednoduchším systémom a kormidelné koleso nesedí do toho konceptu. Ak by bol s ním po ceste problém, tak to na mori za jazdy nevyriešime a okrem toho zaberá zbytočne veľa miesta v kokpite. Odstránili sme koleso s autopilotom a namiesto neho sme dali tiller. Náš kormidelný systém je jednoduchý a je malá pravdepodobnosť, že by s ním nastal akýkoľvek problém.

Boli sme považovaní za bláznov, ktorí vyhadzujú všetko z lode von. Ľudia sa vďaka nám dosť dobre bavili a čakali čo príde na radu ako ďalšie. Keď sa roznieslo po dockyarde, že vyhodíme motor, sa pri nás zastavovali majitelia iných lodí a s neveriacim úsmevom hovorili - to nedáš.

Manager dockyardu bol pohoršený niekoľko dní z toho, že vyhadzujeme z lode motor, ktorý bol relatívne nový, mal len 600 hodín a štartoval na prvé otočenie kľúčika. Argumentoval s tým, že ak to urobí, loď stratí hodnotu, lebo nikto predsa nekúpi loď bez motora. Luka odpovedal, že nebude nikdy na predaj a vôbec ho nezaujíma, čo si o tom myslia ostatní. Jeho loď, jeho plán, jeho sen.