Prvé zamyslenie nad výrokom: ...vláda, ktorá má silný sociálny rozmer a je sociálne orientovaná, musí prikaždom jednom rozhodnutí vnímať kúpyschopnosť slovenského obyvateľstva... naSlovensku sa preto nemôžu jednorázovo zaviesť všetky cenové relácie na úrovniEÚ, kým naše mzdy sú stále hlboko pod touto úrovňou... V logike týchto slov treba povedať, žekúpyschopnosť obyvateľstva nestačí u množstva tovarov, ktorých ceny sú naúrovni EÚ. Sú to napríklad plazmové televízory (hoci aj vyrábané na Slovensku),autá (hoci aj vyrábané na Slovensku) a pod. (a keby len to, ešte aj mlieko, topánkya zubné pasty sa u nás predávajú v cenách obdobných cenámv EÚ). Ak by sa teda logika týchto slov mala naplniť, tak napríklad KIA bymala prispôsobiť cenu svojich áut kúpyschopnosti obyvateľstva (predpokladámvšetkého obyvateľstva, a nepredávať svoje autá za ceny bežné v EÚ)...A pritom problém vôbec nie jev cenách, ale v nízkej kúpyschopnosti obyvateľstva, ktorá je danábudovaním socializmu a vládou súdruhov. Záver - ten výrok je taknebezpečný a stupídny, že jeho autorom môže byť len dementný boľševik.
Druhézamyslenie :- našťastie sú na Slovensku komodity (na rozdiel od áut čiplazmových televízorov), ktoré si môžu dovoliť všetci obyvatelia - ideo plyn či elektrinu. Tieto komodity si môže dovoliť každý občan,a otázkou je len, koľko. Výrok : ...monopoly podávajú návrhy, ktoré smerujú kzvyšovaniu ich ziskov a je im to jedno, či niekto kúri v jednej izbe, alebo dvoch,či slovenská rodina má, alebo nemá peniaze na energie... Veta boľševika na spôsob áut by znela „...automobilkámje jedno, či slovenská rodina má alebo nemá peniaze na auto...". V normálnej spoločnosti si kupuje občanto, na čo má (a pri pohľade na miliardy točiace sa pri kúpe cigariet, alkoholu,za používanie mobilov, na miliardy v stávkových kanceláriácha hracích automatoch sa javí, že náš občan má na čokoľvek...).V dementnej spoločnosti je návrh, aby si občan kupoval to, na čo nemá,a ten, čo to predáva, aby sa prispôsobil. Ak by sa teda logika týchto slovmala naplniť, následne neprekvapí výrok „...skupina obyvateľov nemá nachlieb..." - a postavíme štátne pekárne a rozdáme zadarmo, potom štátnemliekárne a mlieko po 2 koruny, a potom i všetko ostatné. Záver- v podobe tohto nehorázneho výroku sa jedná o likvidáciuštandardného trhu a návrat už ani nie k socializmu..., ale priamo k anarchii.
Tretiezamyslenie nad výzvou, aby sa zahraniční akcionári vzdali časti ziskuv prospech domácností (občanov). Asi nemá zmysel písať, že zisk jedôležitý ako motivačný faktor k x oblastiam, že ide o jeden zozdrojov investovania a pod. Výrok predniesol niekto, kto zisk nazývanadhodnotou, kto zo slova zisk dostáva červené koprivky na ten svoj tupýčervený ksicht. Osobne sa nádejám, že podobnú výzvu boľševik predniesol aj svojmukamarátovi, štbáckemu majiteľovi stavebnej firmy, aby sa vzdal zisku, že túistú výzvu predniesol svojmu kamarátovi, majiteľovi bratislavských reštaurácií(v súčasnej dobe v štátnej pozícii, kde získal prezývku ŠPON - štátomplatený ochranca nacistov) a podobným svojim kamarátom. Lebo ak nie, ideo sprostú provokáciu a cielený útok na právnické osoby na Slovensku(a kde je záruka, že tento útok sa onedlho nerozšíri z energetických aj nainé firmy?).
Štvrté zamyslenie :- ak by som aj bol úplne nafetovanýa blbý a prijal logiku vzdania sa časti zisku firmy v prospechjej zákazníkov z dôvodu sociálnej debility, tak by som „asi súhlasil", abysa tá časť zisku vrátila tým, ktorí zisk vytvorili. Výrok : ...SPP sa ulakomilo na domácnosti, ktoré naobjeme jeho zisku tvoria len zlomok... -ak teda domácnosti tvoria len zlomokzisku SPP, prečo boľševik chce vracať zisk domácnostiam a nie tým, čo ziskreálne tvorili? Asi preto, že solidarita je iným výrazom pre zlodejinu? Ďalšíprejav nenormálneho myslenia boľševika, ktorého podobný prejav bolo možnévidieť v prípade „prerozdeľovania nadzisku" z predaja pohonnýchlátok...
Piatezamyslenie nad výrokom : ...ak jeim málo 16,7miliardy Sk achcú zvýšiť ceny plynu pre domácnosti o 20 %, tak nech nám vrátia plynárenskýpriemysel a my im vyplatíme tých 130 miliárd Sk, začo to kúpili... Získať peniaze na odkúpenie SPP by bola tá najjednoduchšia vecna svete... Predpokladám,že získať 130 miliárd je najjednoduchšou vecou na svete preto, lebo tie peniazeposkytnú sponzori boľševika a jehopartie. Lebo ak nie, tak pri počte cca. dvoch miliónov daňovníkov na Slovensku (lebototo svinstvo by sme museli zaplatiť my, daňovníci) by stúplo daňové zaťaženieo cca. 65 tisíc Sk na hlavu, čím by sa ohrozila životná úroveň státisícovobčanov vrátane nás a našich blízkych. A ak by boľševik myslel práve tútovariantu (so snahou získať peniaze napr. i cez opakované siahanie na druhýpilier a pod.), bol by som už nie za odsudzovanie boľševika a jehovýrokov, ale za to vrátiť sa ku hádanke o GOLEMovi (Pozn. 4)
Šiestezamyslenie nad tým istým výrokom: ...a my im vyplatíme tých 130 miliárd Sk, za čo to kúpili... Získať peniaze na odkúpenie SPP by bola tánajjednoduchšia vec na svete... Ak by bolo pravdou, že získať 130 miliárd Sk je tá najjednoduchšia vec nasvete, tak by mal súdruh Gašperan zdvihnúť svoju odborársku riť a spýtaťsa boľševika, prečo je problém prihodiť učiteľom pár miliárd navyše k ichplatom (a podobne súdruh odborár za zdravotníctvo a pod.). Keď už je toteda také jednoduché...
Siedmezamyslenie sa nad výrokom: „...pôjdeme na doraz...". Vládnutie je o umeníkompromisov, taktizovania a manévrovania. Iba debil ide na doraz. Svetúspešného biznisu je o umení kompromisov, o čare obojstrannejspokojnosti. Iba debil ide na doraz. A ak je ten duplovaný debil ešteboľševik, je čas vyhlásiť stav najvyššej pohotovosti. História totiž učí, ževždy, keď išiel nejaký boľševik na doraz, bolo veľmi veľmi zle.
Zamyslenie nazáver :- sú ľudia, ktorí sa dokážu kontrolovať. Potom sú iní, ktorí majú sosvojou kontrolou vážne problémy, predvádzajú napr. stupídnu boľševickú logiku,ale niekde hlboko vnútri majú klapku spätnej väzby, ktorá spôsobí, že danýčlovek sa zbadá, ospravedlní, od hanby sa sám prefacká a pod. Potom sú tí,ktorí túto klapku spätnej väzby nemajú, ale niekde hlboko vnútri majú zbytokcti a po precitnutí odídu s hlavou sklonenou, krokom pomalým, držiacv ruke povraz, smerom k lesoparku súci konár pohľadať. No a nazáver sú tí, ktorí sa nekontrolujú, nemajú spätnú väzbu, a i tej ctisa nedostavilo... Žeby pre tento prípad hádanka o GOLEMovi? A doktorej skupiny patrí boľševik? Aké čaro nadobúda niekedy výrok klasikov :„...jak primitivní..., ... ale jak účinné...".
Pozn. 0 -vedome som úvahu nerobil náročnejšou zmienkami o peniazoch, ktoréenergetici zaplatili tomuto štátu nad rámec kúpnej sumy, ani úvahami na témuinvestícií. Na druhej strane - ak by bol boľševik aspoň trochu korektnýa mal k dispozícii 130 miliárd, nemal by problém podporiť zriadeniekonkurenčného podniku ťahajúceho príslušnú komoditu napr. z Nórska (čím bysa mnoho problémov vyriešilo). Ale to by musel byť aspoň trochu korektný.
Pozn. 1 -kaliber je presné, tuhé a neprestaviteľné meradlo určené k zisťovaniuzhody rozmeru výrobku s predpísaným rozmerom alebo tvarom. Používa saobyčajne v strojárstve, obyčajne u rotačných súčiastok. Je vyrobenévo vysokej presnosti, a nakoľko rozmerové spektrum v strojárstve jeohromné, ohromný je i počet rôznych kalibrov. Ak by náhodou niekto zoznenia textu mal pocit, že sa myslelo niečo iné, tak pocit klame - veď smehumanisti.
Pozn. 2 - GOLEMje podľa židovskej stredovekej povesti (Kniha stvorenia - Sefer jecira ) hlinená ľudská postava magicky oživovaná šémom. Podpojmom šém sa uvádza tabuľka s Božím menom, pergamenový lístoks heslom, vo filme Martina Friča išlo o guľku s nápisom „Šémha m´foráš"
Pozn. 3 - vo filme Martina Friča na rozbehnutie GOLEMa bologuľku - šém potrebné pomaly, jemne, skoro až citlivo vložiť do otvoru na čeleGOLEMa. Ak by náhodou niekto zo znenia textumal pocit, že sa myslelo niečo iné, tak pocit klame - veď sme humanisti.
Pozn. 4 - šémbolo zariadenie, ktoré u neživého tvora spojilo obvody a rozbehlo ho.U živých tvorov sa odporúča obdobná aktivita len u živočíchov, ktorívykazujú vysokú úroveň skratovitosti - šémom (formulou) dôjde k rozpojeniuobvodov a živočích svoje deštruktívne správanie zastaví. Ak by náhodou niekto zo znenia textu malpocit, že sa myslelo niečo iné, tak pocit klame - veď sme humanisti (Pozn. 5)
Pozn. 5 - vofilme Martina Friča bolo heslo humanistov „...ve jménu civilizace..."