
V prvom kroku zvýšime expozíciu, čím natiahneme jasy do pravej časti histogramu. Urobíme tak pomerne extrémnym nastavením „Exposure" na 1,5.

V jasoch na pravej strane histogramu je stále malá rezerva, ale nateraz to nechajme tak. Teraz nastavíme krivku do podoby písmena „S", základného nastavenia zvyšujúceho kontrast v stredných tónoch. Je dobré robiť ho v prvých krokoch vyvolávania. Tak teda, v „Tone curve" nastavíme „Lights" na +35 a „Darks" na -30. Je to strmejšie nastavenie ako základné, zvyčajne môžeme začať od hodnôt +15 pre svetlá , -10 pre tiene.

Teraz už začína byť definitívne jasné, že ľavý horný roh obrázku je príliš svetlý. Stmavíme ho diagonálne orientovaným prechodovým filtrom. Vytvoríme „Graduated filter" s „Exposure" na -1,1

Malé strieborné auto na parkovisku je otravné. Našťastie to bolo naozaj malé auto, na obrázku má veľkosť väčšej prachovej škvrny. Eliminujeme ho s použitím „Spot removal". Veľký bod bol nastavený na „Clone", menšie na „Heal"

Stmavenie ľavého horného rohu zväčšilo rezervu v jasoch. Je viac možností ako to riešiť. Skúsime ísť na to opäť cez tonálnu krivku. Zvýšime v „Tone curve" „Highlights" na +26.

Fotoaparát nastavil teplotu farby na 4950, čo je príliš na modrej strane. Zvýšime ju do teplejších odtieňov, budeme však dávať pozor, aby sme nestratili modrú farbu v oblakoch vpravo hore. Preto sa zastavíme na 5242. V tomto kroku ešte urobíme ďalší štandartný krok, ktorý sa robí takmer pri každej fotografii - zvýšime „Clarity" a „Vibrance", v oboch prípadoch na +15

Na histograme je vidieť , že v predošlých krokoch sme zrezali z najtmavších tónoch - malý trojuholník v ľavom hornom rohu histogramu sa sfarbil do tmavomodra. Tiene ľahko vrátime ku životu zvýšením „Shadows" na +38.

Farby v pravej dolnej časti obrázku sú stále moc tmavé a blatové. Skúsime s tým niečo urobiť cez zvýšenie jasu pre oranžovú a žltú farbu. V „HSL tab the Luminance" nastavíme pre tieto dve farby +20. V tomto poslednom kroku ešte urobíme poslednú povinnú jazdu - zaostríme použitím LR presetu „Sharpen-scenic" a nezabudneme zaškrtnúť „Remove chromatic aberration" v záložke „Lens Corrections". Mimochodom, jediný z mojich objektívov, pri ktorom viem, že chromatickú chybu možno nemusím riešiť, je 50 mm Nikkor.

Ak chcete o fotpgrafii a mojej práci vedieť viac, priháste sa na mojej stránke na facebooku (odkaz sa otvorí v novom okne)