Kedy ste naposledy dodržali novoročné predsavzatia?

Alebo čo je technika WOOP a ako vám v tom pomôže

Kedy ste naposledy dodržali novoročné predsavzatia?
PF 2022 (Zdroj: Katarína Kasalová)
Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V prvom rade nám všetkým prajem úspešný štart do nového roka plný zdravia a radosti zo života! Rozhodla som sa venovať téme, s ktorou mám veľa skúseností — vedenie ľudí k tomu, aby dosiahli svoje ciele nielen v angličtine, lebo som pôvodne učiteľka angličtiny, ale aj v iných oblastiach ako “life coach”. 

Počuli ste už  o technike WOOP, kde W znamená “wish” - želanie, O znamená “outcome” - výsledok, O znamená “obstacle” - prekážka, P znamená “plan” - plán? Jej autorkou je Gabriele Oettingen, profesorka psychológie na New York University a University of Hamburg, kde sa zaoberá výskumom toho, ako ľudia premýšľajú o budúcnosti a ako to vplýva na ich poznanie, emócie a správanie. 

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Gabriele Oettingen na základe 20-ročného výskumu motivácie vytvorila techniku WOOP, ktorá využíva fakt, ktorý vás možno prekvapí: prekážky, ktoré si myslíme, že nás brzdia v dosahovaní želaní nám v skutočnosti môžu s nimi pomôcť! Postup pri WOOP je nasledovný: prestavíme si, čo chceme dosiahnuť W (wish - želanie) a O (outcome - výsledok), a potom sa zameriame na to, akým prekážkam čelíme — O (obstacle) a na ich základe si vytvoríme plán (P), v ktorom načrtneme kroky, ako sa k dosiahnutiu týchto cieľov dostaneme. Štúdie WOOP dokázali, že táto technika dokáže ľuďom redukovať stres a zvýšiť efektivitu v práci, nájsť lepšie riešenia problémov, a efektívnejšie využívať čas. Vďaka WOOP dospelí dokázali schudnúť, piť menej alkoholu, a mať zdravšie vzťahy. Deti a mládež sa používaním WOOP zlepšili v škole a lepšie fungovali aj napriek ADHD.

Skryť Vypnúť reklamu

Každý deň je šanca urobiť pre seba niečo dobré
Každý deň je šanca urobiť pre seba niečo dobré (zdroj: Katka Kasalová)

Ak sa vám hodí príklad z praxe, ako WOOP zakomponovať do vášho života, nech sa páči tu je môj, ktorý som použila pri tom, keď som chcela mať lepší time management: 

Wish (želanie): Chcem zabíjať menej času na soc. médiách ako napr. Facebook. 

Outcome (výsledok): Viac času na knihy, zmysluplné interakcie a prácu. 

Obstacle (prekážka): Nutkanie zistiť, čo je nové aj keď väčšinou to nie je nič zásadné. 

Plan (plán): Napísať si to-do list (zoznam úloh), vymazať appku FB z telefónu; zmeniť heslo tak, aby som prístup na FB nemala z telefónu (to sa mi stalo náhodou, ale oceňujem :D); komunikovať viac s blízkymi, aby som si nenahrádzala kontakt s ľuďmi inak; určenie toho, ktorá komunikácia je naozaj pre mňa osobne dôležitá; pred každým otvorením FB sa sama seba spýtať, “treba mi to?”.   

Skryť Vypnúť reklamu

A aký bol môj výsledok? Vďaka tomu, že som pri časti “plán” bola veľmi špecifická, podarilo sa mi prestať chodiť na FB v takej miere, s akou som spokojná. Prečítala som vďaka tomu môj ročný plán kníh (23) už v novembri. Kontakt s rodinou a priateľmi mám častejší a kvalitnejší než kedykoľvek predtým. Moje celkové prežívanie je na lepšej úrovni, lebo mi blbosti “neotravujú hlavu” — naša kapacita vnímať je obmedzená, keď si ju ráno minieme na skrolovanie FB alebo inde, nuž, zostane nám čo? — To si doplňte sami. 

Prajem vám, aby ste pri uvedení techniky WOOP do vášho života mali šťastie, radosť a zábavu! Rada vám s tým pomôžem online. 

Skryť Vypnúť reklamu

Zdroj:https://woopmylife.org/en/science

Katarína Kasalová

Katarína Kasalová

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Som učiteľka angličtiny s 20 rokmi skúseností a s individuálnym prístupom, ktorý zatiaľ pomohol každému. Zároveň som treapeutka pozitívnej psychológie pre tých, čo sa napríklad chcú znova stať šéfmi či šéfkami svojho času. V mojich blogoch nájdete aktuálne témy a anglické slovíčka a gramatiku. Napíšte mi ak by ste chceli, aby som sa venovala nejakej konkrétnej téme. Ďakujem a užívajte! :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Skryť Zatvoriť reklamu