
Doba sa zmenila a bežne nakúpite bio výrobky. Len tie nálepky u nás ešte nikto nezaviedol. Asociácia spotrebiteľov Slovenska pred pár rokmi vydávala časopis Test, kde využívali medzinárodné porovnávacie spotrebiteľské testy, dokonca si pamätám, že istú dobu som na zopár výrobkoch videla logo – „víťaz Testu“, ale asi sa to neujalo (skôr si myslím, že zlyhal marketing). Preto ma teší, že napriek všetkým chorobám, ktorými trpí naša verejnoprávna STV, stále má záujem udržať reláciu „test magazín“. Stačí iba 6 minút a dozviete sa výsledky testov a niekedy sú naozaj prekvapujúce. Pamätám si, ako pred pár rokmi urobili test na Calgon a bola z toho aféra (v testoch totiž vyšlo, že aj najlacnejšie zmäkčovače vody majú väčšiu účinnosť ako Calgon).
Včera som si takto náhodou pozrela výsledok testov na krmivo pre mačky a tak som opäť spolu s Mafiou vyvaľovala oči, pretože jej obľúbený Whiskas skončil iba ako priemerný so známkou 3,3 a zďaleka ho predbehlo trebárs krmivo z Lidla Opticat so známkou 2,2, alebo krmivo z DM drogérie so známkou 2,8, ktoré sú zároveň neporovnateľne lacnejšie. Takže mačky by možno kupovali Whiskas, ale ja svoje budúce nákupy prehodnotím.
V archíve STV nájdete odvysielané relácie a tak si môžete pozrieť ako dopadli výsledky testov napr. na čokoládu, mikrovlne rúry, MP3, či iné výrobky. Samozrejme, tak ako vo všetkých testoch, aj tu záleží na tom, ktoré výrobky boli testované, ale v prípade, že sa medzi testovanými produktmi nachádza ten náš obľúbený je celkom zaujímavé zistiť, ako obstál v konkurencii porovnateľných výrobkov. Pretože, sme iba ľudia a občas sme z tých všetkých reklám počas obľúbeného filmu tak oblbnutí, že v obchode siahneme po výrobku, ktorý nám niekto do podvedomia nainfikoval. A tiež sa v nás skrývajú malé deti, ktoré priťahuje pekný obal. Tak je fajn, že to porovnanie niekto robí a ak by to zobral do rúk niekto s citom pre podnikanie a dobrým marketingom, verím tomu, že časom by sa tie nálepky mohli objaviť aj u nás.