Keď prišiel fotograf Rudy Burckhardt v roku 1935 do New Yorku, bol ohromený disharmóniou vládnucou v tomto meste. Snažil sa nájsť spôsob, ako zlúčiť nekonečný svet budov s ľudským faktorom tak, ako si to sám predstavoval. Svoju manželku, výtvarníčku Yvonne Jacquette, ktorá bola fascinovaná architektúrou mesta, Burckhardt podnietil k tvorbe jednou zo svojich fotografií. Yvonne bola zaujatá jeho svojským ponímaním Veľkého jablka: ,,Vzdušná fotografia Astor Place s Coca-Cola bilboardom bola pre mňa dokonalým príkladom toho, ako byť vysoko nad zemou a zároveň sa dokonale vyhnúť grandióznosti.“ Výstava bola otvorená minulý piatok 1.februára a pozostáva z dvoch samostatných častí. Vincent Katz, básnik a filmár, syn maliara Alexa Katza, je hosťovským kustódom Burckhardtovej časti výstavy Tanec v uliciach: Newyorkské fotografie Rudyho Burckhardta , ktorá zahŕňa 90 čiernobielych fotografií, doplnených siedmimi krátkymi filmami. Pod newyorkskou oblohou: Nokturná od Yvonne Jacuette pozostávajú z 30 malieb a iných prác, ktoré má na starosti kustódka malieb a sôch miestneho múzea, Andrea Henderson Fahnestock. Väčšina fotografií vznikla v tridsiatych a štyridsiatych rokoch, kým maľby patria dobe osemdesiatych rokov až po súčasnosť.
Burckhardta, ktorý emigroval zo Švajčiarska v roku 1935, je náročné klasifikovať v rámci tradície Fotografia ulíc New Yorku. Bol netrpezlivým tvorcom, ktorý fotografoval svoj materiál v žalostne malej škále osvetlení, aj keď išlo o statické objekty. Zaslúži si tiež prívlastok neopatrného a nedbalého umelca, keďže často dovolil, aby boli jeho negatívy poznačené škrabancami. Jeho najlepšie fotografie vyvolávajú dojem pohybu, čiastočne série z roku 1939, v ktorých tvoria nápaditú kompozíciu napríklad zrezané zábery na ženské nohy v lemovaných punčo chách či šnurovacích čižmičkách. V sérii z roku 1947 sa Burckhardt vydal so svojim fotoaparátom značky Leica na potulky metrom. Jeho objekty reagujú skrývaním tvárí za noviny, zamračenými pohľadmi, či náhlym vystieraním sa na sedadlách.
Na rozdiel od Burckhardta, Yvonne Jacquette uprednostnila pohľad na New York z vtáčej perspektívy. Často zhustené objekty v podobe dôsledne vylíčených architektonických detailov možno vyznievajú predimenzovane, no vzdušný vzlet je často vnímaný pompéznejšie ako pozemné potulky jej manžela.
Napriek odlišnému pohľadu na newyorský svet vzniklo medzi Burckhardtom, ktorý zomrel v roku 1999 vo veku 85 rokov, a naďalej tvoriacou Yvonne pevné spojenie. Stále pretrváva v podobe ich diel, ktorými vzdali hold umeniu - ich spoločnej životnej vášni.