Je všeobecne známa vec, že bežný človek sa snaží vyhnúť autorizovanému servisu za každú cenu. Určite ste počuli hrôzostrašné príbehy o predražených opravách, o povyberaní dobrých súčiastok a ich nahradení starými a podobne. Doteraz som mal takéto historky iba z druhej ruky. Tento týždeň sa situácia zmenila. Aj ja som sa zaradil medzi nespokojných zákazníkov autorizovaných servisov na Slovensku a s úplnou vážnosťou musím povedať, že úprimne ľutujem každého, kto nemá v rodine alebo medzi známymi automechanika, ktorému môže dôverovať.
V piatok 14. októbra v popoludňajších hodinách sa moje auto rozhodlo byť nepojazdným. Smutný som z toho, že sa tak rozhodlo za môjho prispenia, ale to je už môj problém. Nič to nemení na fakte, že v jednom zo servisov v Nových Zámkoch sa ma pokúsili okradnúť úplne nehoráznym spôsobom.
Zastal som pred veľkou presklenou predajňou áut, v ktorej je aj servis, polepenou reklamami o výhodnosti kúpy v tak serióznom podniku. Od prvého momentu mi bolo jasné, že nechať tam auto nebude lacná záležitosť. Vzhľadom na to, že som sa ponáhľal a mal som po pracovnom týždni všetkého plné zuby, rozhodol som sa neriešiť odťah a zveriť auto odborníkom.
Predpokladal som, že po vymenení nejakých tesnení a súčiastok, bude auto opravené. Že to nebude lacné, ale budem môcť ďalej jazdiť.
Aké však bolo moje prekvapenie, keď mi v utorok oznámili, že po vymenení tesnení, oleja, tlakového spínača oleja, čidla, atď, atď, prišli na to, že motor bude treba celý opraviť, čo opravu neúmerne predraží, a ja sa mám rozhodnúť, či ešte chcem doň investovať alebo vymením motor, poprípade si auto zoberiem nepojazdné.
Pýtal som sa sám seba, ako je možné, že v takomto super servise nevedia hneď prísť na to, že opravujú niečo, čo je už v podstate nepoužiteľné. Pýtal som sa, ako je možné, že v sieti predajní s tak prestížnou značkou zamestnávajú tak neschopných ľudí.
Prestal som sa pýtať, keď som im oznámil, že dám auto odtiahnuť, a požiadal som o účet za ich služby. V momente mi bolo jasné, že nie sú neschopní.
Telefonicky som sa dozvedel, že im mám zaplatiť 260 €.
Po mojom proteste, že pýtať 260 eur za nepojazdné auto asi nebude OK, prisľúbili nejaké ústupky.
Našťastie príbuzný, ktorého som požiadal o odťah, je automechanik a sľúbil, že urobí, čo bude v jeho silách. Pre pracovné povinnosti som pri zjednávaní ceny nebol. Dodatočne som sa od neho dozvedel, že môj protest v servise ocenili na 30 eur a vystavili faktúru so sumou 230 €. Keď ju dostal do rúk, nestíhal sa čudovať a počas asi polhodinového prechádzania fakturovaných položiek kládol vychytralým zamestnancom servisu otázky ako:
Chcete povedať, že toto, ste naozaj robili?
alebo
Táto položka, podľa vás, naozaj súvisí s chybou, ktorú ste opravovali?
...
Konečná suma, ktorú mám na faktúre pred sebou, je 137, 47 €. Naozaj neboli neschopní. Pôvodne si naúčtovali takmer o 100% viac za nikdy neodvedenú prácu.
V článku neuvádzam, v ktorom servise v Nových Zámkoch sa to stalo, nemám totiž k dispozícii pôvodnú faktúru.
Ale čo mám, je viac ako 60 kolegov, množstvo priateľov a známych z Nových Zámkov a okolia a každému detailne porozprávam o svojej skúsenosti a o tom, kde auto nemajú kupovať a kam nemajú ísť do servisu, ak sa nechcú nechať okradnúť.
V čase krízy to bude pre predajcu super reklama.