V sobotu som bol na bežnom víkendovom nákupe v Bille, kam chodím pomerne často. Som tiež zvyknutý, že občas ponúkajú nejaké menej kvalitné ovocie či zeleninu za 50% ceny. Neoslovuje ma to, lebo viem, že kvalita je taká ako je... V sobotu však ponúkali filmy do fotoaparátu a keďže som si spomenul, že doma vo foťáku nemáme film, zo zvedavosti som sa naň pozrel. Už na prvý pohľad ma šokovalo, že dátum dokedy je potrebné film spracovať, bol prelepený lepkou o 50% zľave!!! Už to bolo podozrivé a bol som si istý, že superponuku nevyužijem. Ale pátral som ďalej. Zistenia „prekonali“ všetky moje očakávania. Onen dátum sa pohyboval v rozmedzí 6/2004 až 9/2004!!! Podotýkam, že sa písal dátum 10.12.2005. Ku cti vedenia prevádzky slúži, že na moje dôrazné upozornenie celú krabicu stiahli z predaja, Hádam ho tam nevrátili.
Druhá skúsenosť z dnešného dňa z Tesca v istom krajskom meste. Doslúžil nám vysávač a objavil som v tomto obchode vysávač, ktorý zodpovedal mojim parametrom. Veľmi som váhal či ho kúpiť vzhľadom na to že v tomto obchodnom reťazci, podobne ako v mnohých iných, sa človek predvedenia a odskúšania v predajni nedočká. Nakoniec som sa predsa rozhodol vziať ho. Pri pokladni ma brigádnička upozornila, aby som si skontroloval úplnosť príslušenstva (milé od nej) a dal si potvrdiť na informáciách záručný list. Ten som si pri pokladni vybral a odkráčal k informáciám potvrdiť si ho. Tam som ich zaskočil, lebo slovenský záručný list nenašli, rovnako ako slovenský návod na použitie. Pracovníci príslušného oddelenia potvrdili, že ho nemajú k dispozícii. Keďže som nemal chuť skúšať si svoje jazykové znalosti, požiadal som o vrátenie peňazí. Boli mi samozrejme vrátené.Toľko postrehy z predvianočných či bežných nákupov. Otázočka pre SOI – čo keby sa pozrela bližšie na tzv. superzľavy či supervýhodné ponuky v obchody. Nie každý má toľko času a chuti dohadovať sa. A tu ide často minimálne o zdravie.