Prečo nemôžu byť tí najlepší nikdy na špici - úvod

Čísla, čísla a čísla. Zisky, zisky a opäť len zisky. Nárast vždy a za každú cenu. Sme svedkami naivity a v neposlednom rade arogancie a pohŕdania. Dôkazom je aj práve prebiehajúca finančná a hospodárska kríza.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Dovolím si tvrdiť, že jej už dlho predchádzala kríza iná. Morálna. Morálku, tú sme nezvládli. Dá sa povedať, že nikto z nás. V obchodnom vzťahu by mali byť podľa príručiek a školení primerane spokojné všetky zúčastnené strany. Keďže som dlhé roky pôsobil vo finančných inštitúciách rôzneho typu, budem komentovať len ich obchodné praktiky. Pracoval som v banke, stavebnej sporiteľni, maklérskej spoločnosti aj v poisťovni. Značky nemá význam písať, pretože praktiky a morálka je vo všetkých rovnaká. Pracoval som v rôznych pozíciach. Od tých najnižších až po manažment. Nevedomosť. To je asi najvýstižnejšie slovo. Týka sa tak pracovníkov finančných inštitúcií ako aj ich klientov. Nevedomosť je základný nástroj na získavanie zisku a čísiel. Vedomosť tento stroj na peniaze kazí. Preto sa hľadajú všetky možné spôsoby ako ju tam nemať. Jediná vedomosť je dovolená pre majiteľov a vrcholné manažmenty. K nevedomosti sa pridáva manipulácia. Zabalená v pozlátku reklám a úsmevov pracovníkov. Manipulácia nováčikov na úvodných školeniach. Taktika je neustále meniť väčšinu stavu pracovníkov v takzvanej prvej línii a nižšieho a stredného manažmentu. Nevedomosť a motivácia ich núti prispôsobiť „taktiku boja“ vždy tak, aby boli „úspešní“. „Prežívajú“ len úspešní. Len tí svietia vo firemných rebríčkoch najlepších predajcov a manažérov. Sú to práve tí, ktorí narúšajú už vyššie spomenuté pravidlo primeranej spokojnosti všetkých obchodných strán. Pri nich jedna strana ťahá za „krátky koniec“. Môžeme trikrát hádať, že kto. Už dávno neplatí: Náš zákazník, náš pán! Tí poctivci, ktorí sa tohto hesla držia nikdy nebudú na špici. Idú totižto proti obchodnej filozofii firmy. Týchto ľudí si nesmierne vážim. Sú to väčšinou odborníci, ktorí si už prešli viacerými firmami, respektíve svojimi vlastnými skúsenosťami a svojím svedomím chcú čo najlepšie slúžiť svojim klientom. A o to tu predsa ide.

Karol Koóš

Karol Koóš

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chel by som dostať na "papier" moje doterajšie životné skúsenosti a pozorovania, tak ako sa vo mne vyvíjali. Starám sa o slovenskú stránku venovanú P. Coelhovi www.paulocoelho.com. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

145 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu