Nie je predmet ako predmet....

"Čo sa nám treba učiť na nosku?"-tak to je moja už tradičná otázka pondelkového dopoludnia v škole (áno, viem, že je to nespisovné, ale viete - aspoň vám ľudia rozumejú). Väčšinou dostanem znepokojujúcu odpoveď, ktorá ma dokáže akoby mihnutím čarovného prútika zbaviť ideálnej predstavy voľného večera bez kníh (a samozrejme, so sociálnou sieťou). Ale niekedy ma ani to nevyvedie z miery. Veď čo je to 15 strán z práva na jeden test oproti 150 stranám na jednu skúšku na výške (možno aj viac, ale nikto sa odtiaľ ešte nevrátil, aby ma varoval)...A tak si začínam listovať a ukladať na pamäťový disk v pevnej nádeji, že ma čakajú prinajmenšom podobné otázky ako v termíne, keď som sa z dosiaľ nevysvetliteľných príčin nemohla dostaviť...ale moja náuka o mojej spoločnosti mi toto chýbanie určite odpustí. Veď vie, že ju mám najradšej...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V tomto článku nehľadajte poučenie, nie je to bájka. Ak chcete vysokú umeleckú hodnotu,radšej ani nečítajre ďalej. Píšem len o mojom subjektívnom pocite z predmetu, ktorý som si zvolila tým najosvedčenejším spôsobom - vylučovacou metódou. Priznám sa, že aj keď pomaly prichádza polrok, doteraz mám chaos v skratkách tohto predmetu - raz máme RON, inokedy SEY. Možno sa na vysvedčení budem aj čudovať, z čoho to mám vlastne známku.

No aj napriek tomu väčšinou trafím do správnej učebne - orientujem sa podľa prítomnosti špecifickej zmesi kolegov - spolužiakov, príznačnej pre našu AC/DC skupinu. Ak by som mala napísať charakteristiku tejto zmesi rozpustnej v hodinu skúšania, bola by to trvalá absencia látky D a naopak, až nezdravo vždyprítomná C, pričom o A je všeobecne zmáne verejné tajomstvo, že disponuje profesionálnym tlačiarenským strojom na výrobu a distribúciu STOPkupónov. Dôkazy sa nikdy nenašli. A už ani nenájdu...

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No aj napriek tejto rôznorodosti sa dokážeme spojiť, ak bojujeme za spoločný cieľ - neskúšajte, bola stužková, neskúšajte, boli dozvuky (a ešte sme nevytriezveli), neskúšajte, strávili sme noc sme v škole (čiže to musíme dospať tu)...občas sa dokonca nájde obetný baránok - spasiteľ flákačov...ale to si už mýlime s Vianocami. Osobne sa mi najviac páči naša ne/činnosť - sedieť počúvať, nepísať. Nepísať! Po tých rokoch celohodinového škrabania na papier, až kým ruka neodumrie...a čudujte sa, prečo by som nemenila...

Ale nemôžem krivdiť, až takú "nečinnosť" si zas nemôžeme dovoliť. Občas otvoríme ústa - ak práve nejeme susedove chipsy, perníčky a iné "pochutiny", vyjadríme sa k téme, kladieme otázky, povieme svoj názor...pochopiteľne, ak sa nám chce. Ale to je už o inom...

SkryťVypnúť reklamu

A čo sa týka vzdelanostnej stránky - naozaj som zvedavá, čo sa ešte dozviem. Marx bol Nemec, Kieregaard, Regina a balada ich lásky, snaha pochopiť osobné dôvody Nietscheho...alebo napríladc dopoludnia sa v škole dozvedieť, že existuje aj nejaký Jerzy Buzek, a popoludní si s ním "písať" v online chate cez stránku Európskeho parlamentu.

Pravdupovediac, musím sa priblížiť veľmi blízko k maximu svojej vôle, aby som sa prinútila naučiť tých zopár smiešnych poznámok o EU...to si radšej prečítam rovno celú knihu Škola v Európe - Európa v škole a zapamätám si to, čo ma zaujalo. Tamto raz zabudnem. Toto len ťažko.

SkryťVypnúť reklamu

Aj by som písala ďalej, ale - zajtra ma čakajú tri hodinky občianky. Mala by som aspoň zhliadnuť na tú EU. Aj keď - dúfam, že sa opäť spojíme v snahe hájiť spoločné záujmy - a naša chápavá učiteľka to snáď pochopí....

Ľudmila Kostelníková

Ľudmila Kostelníková

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zázrakom som a v záhadu sa obrátim. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,074 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu