
„Ktorá pi.. sa tam zasa dr.ala s pokladňou? Asi ma je.ne, tuto makajú zrejme samí ko..ti!" rozliehalo sa za informátorským pultom na Trnavskej v Bratislave.
„Maminka, čo to tieto tetušky hovoria? To som ešte nepočula, čo je to pi..?" opýtalo sa náhle za mnou asi štvorročné dievčatko, ktorého mamička išla tiež reklamovať čosi na svojom účte.
„Renátka, nepočúvaj, to je také škaredé slovo, tá teta predavačka sa asi hnevá," odvracala štebotačkinu pozornosť rozpačitá maminka.
„Ale keď sa ty nahneváš, tak mi povieš - ty opica jedna! Aj to je škaredé slovo?"
Mamička nemala kedy vysvetľovať ďalej, lebo druhá informátorka na mňa náhle vybliakla: „Dr.ni mi sem konečne tú hlinu, musím oskenovať jej kód!"
Pozrela som na ňu vyjavene, lebo zdvihnúť desaťkilové vrece z košíka na pult a odtiaľ pod skener mi pripadalo dosť absurdné - a okrem toho mi nedávno operovali ruku, tak som bola rada, že som hlinu vložila do košíka. Dokonca aj pokladník ma nenútil vyberať ju z košíka.
„Prosím vás, čo to tu máte za čudný systém?" položila som informátorke kontrolnú otázku.
„No, keď ti tak veľmi chýba 1,39 euro, tak mi to sem dr.ni!" tykajúc mi odvrkla asi o 20 rokov mladšia informátorka.
Dala som si vyplatiť rozdiel z účtu do posledného centa, nadýchla som sa a dosť hlasno som podotkla na adresu informátoriek: „Dámy, viete o tom, že nepracujete medzi kravami, ale v obchode? Povedzte mi, vy tu súťažíte, ktorá z vás povie za pracovnú zmenu viac vulgarizmov? Vlastne prepáčte, že som si vás dovolila nazvať dámy - lebo to vám z mojich úst muselo znieť ako oplzlá nadávka!"
Informátorky na mňa zízali s otvorenými ústami a opäť som začula spŕšku nadávok. Tak som sa otočila k malej Renátke so slovami: „Moja pekná, aby si vedela, tvoja maminka je ozajstná dáma, keď ti povie, že si opica. Lebo to je skutočne krásna nadávka, to mi ver!"
Kaufland zo svojho obchodného zoznamu od včerajška asi vynechám. Ich manažment si totiž nevie vyberať slušných zamestnancov, resp. im nedokáže vysvetliť, ako sa majú k zákazníkom správať. Takže - tento obchodný reťazec si pre zmenu nezaslúži serióznych klientov. Škoda...