Ako postupovať
1. Treba sa obrniť neuveriteľnou trpezlivosťou.
2. Spraviť si fotokópie všetkých dokladov, ktorých sa predmetná sťažnosť týka.
3. Požiadať všetky dostupné inštitúcie opreverenie vašej sťažnosti, ato výlučne písomne; telefonicky na všetko zabudnú, odtaja vám sľúbené riešenie apod.
4. Žiadať poisťovňu opísomnú odhlášku falošnej žiadosti.
5. Opatrne zachádzať svlastnými osobnými údajmi - nedávať ich pri anketách, súťažiach apod.
6. Ako mi poradil diskutujúci Miško: „Keď už mienite poskytnúť údaje na neúradnom mieste, zmeňte časť adresy - vymyslím si príklad:
Ján Novák, Štefánikova 1014/24, Bratislava
Zmeny robím len v názve ulice, lebo meno a priezvisko uviesť nesprávne by nebolo vhodné a názov mesta to by sa zbadalo.
Takže adresu by som v takomto prípade napísal takto rôznymi spôsobmi:
Šfefánikova 1014/24
Šfefánikova 1014
Šfefánikova 24
Šfefánika 1014/24
Šfefánika 1014
Šfefánika 24
M.R.Šfefánika 1014/24
M.R.Šfefánika 1014
M.R.Šfefánika 24
MR.Šfefánika 1014/24
MR.Šfefánika 1014
MR.Šfefánika 24
Milana Rastislava Šfefánika 1014/24
Milana Rastislava Šfefánika 1014
Milana Rastislava Šfefánika 24
....
No a potom keď unikne osobný údaj, pozriem na adresu a približne viem, kde som takýto osobný údaj poskytol a pátram.
Naposledy som zistil, že moje osobné údaje unikli zo spoločnosti, ktorá spracovávala osobné údaje poskytnuté kedysi dávno na kupónovej knižke. Po dopátraní som sa dozvedel, že údaje sa dajú vraj normálne kúpiť, ale keď som požiadal, aby sa moje osobné údaje vymazali a ďalej nepoužívali, rešpektovali to.
7. Keby vám predsa len prišla od predmetnej inštitúcie (v mojom prípade Unionky) - tak ako mne neuveriteľná písomná odpoveď, že končia preverovanie podania mojej sťažnosti - lebo sa im nepodarilo potvrdiť porušenie právnych predpisov - bezodkladne podajte sťažnosť skópiami predošlých dokladov na Úrad pre finančný dohľad, napíšte článok, podajte trestné oznámenie...
Miesto záveru
Medzitým som sa dozvedela, že sprostredkovateľská osoba, ktorá zneužila údaje mojej dcéry, je tiež fiktívna, resp. falošná. Použil, alebo lepšie povedané zneužil meno uvedeného sprostredkovateľa údajne jeho kamarát... Takže nás môže v podstate ktokoľvek namočiť do poisťovacieho alebo iného podvodu. Strašné!
Ale vždy máme možnosť brániť sa, hoci nás to bude stáť kopu času, nervov, rozčuľovania a čudovania nad ľudskou drzosťou, hlúposťou a stupídnosťou.
Nech žije konštruktívna kritika!