Mediálne dostihy proti riešeniu ochrany pred povodňami

Už druhý mesiac prebiehajú mediálne dostihy proti či za riešenia prevencie pred povodňami, suchom a klimatickou zmenou, prostredníctvom revitalizácie poškodených častí krajiny. Možno dostihy na chvíľu ochabnú, lebo včera Vláda SR schválila pokračovanie proejktu v ďalších 350 obciach. Čo je základnou črtou týchto mediálnych dostihov? Nuž tí, čo boli doteraz spokojní majú pocit, že boli obídení. Napriek nespokojnosti na strane "obídených" sa začína prejavovať spokojnosť na strane obcí i občanov. Ak bude dostatok trpezlivosti i pokory na strane nespokojných, dožijeme sa chvíle, že budú spokojní všetci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (86)

Zrejme legitímnou otázkou teraz je, kedy nastane chvíľa, aby boli spokojní všetci. Odpoveď je veľmi jednoduchá. Ta chvíľa nastane vtedy, keď všetci zainteresovaní sa budú starať o krajinu tak, aby neprodukovala povodne, aby nepodliehala extrémom počasia i bolo dostatok vody pre ľudí, prírodu, potraviny i zdravú klímu, aby bol dostatok vedeckých poznatkov, že voda je kľúčom k všetkému.

Poviete si, že to je utópia, že to nemôže nikdy nastať, lebo ten rajský sen je nahlodávaný vrtochmi počasia, čo človek nemôže zmeniť. Nuž ale je to presne naopak. Človek z nevedomosti mení podmienky pre dažďovú vodu v prírode napríklad tým, že stále menej a menej vody má šancu vsiaknuť do pôdy a menej a menej sa jej vypariť do atmosféry. Ak menej dažďovej vody vsiakne do pôdy, potom jej viac odtečie potokmi do mora. Menej vyparenej vody z krajiny zároveň znamená viac uvoľneného tepla to atmosféry. Preto vznikajú poruchy v atmosfére, ktoré sa prejavujú častejšími a extrémnejšími zmenami počasia. Je to zvláštny paradox, viac vyparenej vody z krajiny do atmosféry znamená stabilnejšie počasie, častejšie a menej výdatnejšie zrážky, menej povodní i súch, dostatok vody pre ľudí, potraviny, prírodu i zdravú klímu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zvláštnosťou je, že tí, ktorí by mali tomu rozumieť, tvrdohlavo bojujú proti tomu, aby sa na Slovensku revitalizovala poškodená krajina, aby sme nemali doslova choré počasie. A to je dôvodom mediálnych dostihov proti programu revitalizácie krajiny. Ďalšou kuriozitou na Slovensku je, že politici majú oveľa väčší cit pre realitu ako vedecká komunita a ešte väčší paradox je, že obyčajní ľudia tomu začínajú rozumieť, bez toho aby im vedátori vysvetlili. Prečo? Nuž ako hovorí stará múdrosť, je lepšie raz niečo urobiť, ako 100 krát vidieť a 1000 krát počuť.

Takže jasné posolstvo milí odporcovia programu revitalizácie krajiny a integrovaného manažmentu povodí je, že aj keď budete 1000 krát rozprávať, že program revitalizácie krajiny ako nástroj boja proti povodniam, suchu a klimatickej zmene je nezmyslom, neuverí vám ani jeden z tých, ktorý sa aktívne zúčastňuje projektov revitalizácie krajiny. Preto milí bývalí kolegovia, porozmýšľajte a pridajte sa k jednému s najambicióznejších projektov na Slovensku i Európy. Svet hľadá odpovede, ako riešiť globálne problémy vody, chudoby, hladu, klimatickej zmeny, globálnych konfliktov a to sa začalo robiť na Slovensku. Sme strechou Európy, tak prečo váhať a nezačať obnovu Európy od jej strechy?

Michal Kravčík

Michal Kravčík

Bloger 
  • Počet článkov:  633
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Presadzujem a podporujem agendu „VODA PRE OZDRAVENIE KLÍMY“. Jej cieľom je posilnenie environmentálnej bezpečnosti prostredníctvom zodpovedného prístupu v ochrane prírodného a teda i kultúrneho dedičstva. Napĺňanie agendy, založenej na prijatí novej, vyššej kultúry vo vzťahu k vode, môže na Slovensku vytvoriť viac ako 100 tisíc a v Európe vyše 5 miliónov pracovných príležitostí. Zoznam autorových rubrík:  PovodneHladujúci potrebujú voduKlimatická zmenaVODA zrkadlo kultúryhttp://s07.flagcounter.com/morNová vodná paradigmaKošiceSpoločnosťhttp://moje.hnonline.sk/blog/4

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu